Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mag of kan men op een verstuikte enkel lopen die niet meer dik is?

Heb sinds een week of 5 geleden een verstuikte enkel opgelopen (niet heel ernstig). Was wel erg dik in het begin. Na een paar weken tot nu is de verdikking (gezwollenheid) voor 99% weg. Alsl ik erop loop heb ik geen pijn, maar wel een soort vermoeid en gezwollen gevoel in de enkel, terwijl die niet dikker wordt of is. De enkel is nog wel wat stroef/stijf qua bewegingsvrijheid.
Is het verantwoord te blijven lopen op de enkel, ook al is hij niet meer gezwollen, of moet ik nog steeds de enkel ontzien door er niet op te lopen? Ik loop niet erg veel maar wel boodschappen halen, huishouden etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker, het is juist heel belangrijk om te blijven bewegen. De NHG adviseert ook om zo snel mogelijk weer wat te lopen na een verstuiking. Lopen bevordert namelijk het herstel. Je hebt je enkel waarschijnlijk ontzien en veel stil gehouden, waardoor deze nu wat stijf is.

Bronnen:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_vo...

Volgens mij mag het gewoon als je er geen past van hebt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100