Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn nek vrij licht gestoten, kan dit kwaad?

Ik heb mijn nek vrij licht gestoten, geen pijn gehad en eigenlijk niets gemerkt. Wel dat ik aan de onderkant van mijn nek twee stukken bot uitsteken, weet niet of ik dit al had, en dat als ik mijn nek erg naar rechts links beweeg een heel licht pijnscheutje krijg. Is dit ernstig of kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ff gevoeld en ik voel ook 3 nekwervels zitten.
Tja, wat is licht stoten?

Er zijn mensen die met een gebroken nek nog vrolijk een jaar doorlopen en mensen die meteen het lootje leggen.

meestal is het met een paar dagen over maar als je je echt zorgen maakt is de huisarts de beste uitkomst ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het was even naar achter gaan, en ik stoot mijn nek vrij licht tegen een plankje, als dat met mijn scheen zou gebeuren zou er amper een schram te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als ik er op druk voel ik geen pijn. op de plek van het stoten dan
Amadea
11 jaar geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat franksetank helemaal geen verstand ervan heeft, maar uit z'n nekharen .....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben geen medicus nee, ik geef toch ook als advies de huisarts bij echte zorgen... al naar gelang je bouw en je vetpercentage kun je bepaalde nekwervels wel voelen, wat normaal is. als je afbeeldingen zoekt zie je bepaalde wervels ook meer uitsteken.
hij heeft het over twee wervels aan de onderkant van zijn nek.
dit zou de C7 of Th6 of Th1 zijn, die je zelf ook kunt voelen.
als je je licht stoot kan dit een lichte kneuzing zijn.
Maar goed als je het niet vertrouwd dan het beste naar de arts maar de meeste kwetsuren ziijn binnen enkele dagen weer weg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding