Elleboog schiet op slot. Is een zeer recente kneuzing de oorzaak?

Ruim vier weken geleden ben ik gevallen en heb daarbij mijn elleboog bezeerd. Het gewricht schoot op slot als ik erop steunde. Röntgenfoto's toonden geen breuk, maar wel wat bloed in het gewricht. Toen een week drkverband gehad en twee weken een elastische sok. Nu kan ik mijn elleboog weer bijna helemaal gebruiken. Maar vandaag schoot hij weer op slot. Even later voelde ik de botten weer goed schuiven en nu kan ik mijn elleboog weer bijna normaal gebruiken,. Kan dit met de kneuzing te maken hebben die nog niet helemaal genezen is, of moet ik er toch mee naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als ik het zo lees lijkt mij dat er iets kapot is in je elleboog. Normaal gesproken houden spieren en banden alles mooi op zijn plek, maar zoals je zei, schiet hij nog op slot en voelde je de botten 'verschuiven'. De kneuzing is daar hoogstwaarschijnlijk wel de oorzaak van.
Ik denk dat een bezoekje aan de fysio verstandig is. Het is het makkelijkst dat je naar 1 toegaat waar ze echo's uitvoeren (doet niet elke fysio) dan kunnen ze precies kijken wat er aan de hand is. Op een röntgenfoto is vaak niet alles te zien. (Zo hoef je ook niet naar het ziekenhuis).
Terug naar de huisarts kan natuurlijk ook. Het is wel verstandig om er niet te lang mee door te lopen! (Vooral als je er vaker last van krijgt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou natuurlijk best kunnen dat het van de val komt.
Maar een ellenboog is natuurlijk wel erg belangrijk,ik zou geen risico nemen en even naar de dokter gaan.
Beterschap.
11 jaar geleden
Herkenbaar. Bij mij is het een loszittend stukje bot dat ik vermoedelijk van kinds af al daar heb zitten. Mij is aangeraden de omliggende spieren extra te trainen om belasting van het gewricht tot een minimum te beperken. In jouw geval zou ik me toch nog eens gaan melden bij de huisarts. Vermoedelijk gaat het om een kleine breuk of een splintertje wat is gaan zweven. Misschien gemist op de foto door de grote zwelling.