Hoewel vaak makkelijker gezegd dan gedaan: probeer niet te krabben. Concentreer je op iets anders. Knip de nagels kort en houd ze goed schoon. Soms wordt jeuk erger door warmte of kleding. Probeer hier rekening mee te houden. Verder kunnen een koude douche of natte omslagen (bijv. washandjes met eventueel ijsklontjes erin) de klachten verlichten.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz08.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
het is inderdaad nu met dat warme weer bijna niet te houden die jeuk... bedankt voor je tip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb zelf altijd een spray met koud water bij de hand .
Gewoon oud flesje van haargel spray elke dag vullen met koud water en bij de ergste jeuk ff sprayen helpt altijd ......

Andere antwoorden (2)

Goed vet houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel zwemmen in zout water; de zee