Ik zweet en zie steeds zwart voor mijn ogen, wat is er mis?

Ik zweet de laatste tijd veel erger dan normaal en voel me echt niet zo goed, moe en steeds als ik iets wil doen zie ik zwarte vlekken opkomen (geen migraine!!) ook heb ik best wel erge buikpijn.

Ik heb net gewoon normaal gegeten en gedronken, wat kan de oorzaak zijn en hoe voorkom ik dit? Ik voel me belabberd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Rieneke1
11 jaar geleden
wat dacht je van een bezoekje aan de huisarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu niet mogelijk, te laat helaas. Ben nou benieuwd of iemand hier weet what's going on...
fremar
11 jaar geleden
Ga naar je dokter,dit kan teveel oorzaken hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden
morgenochtend dan toch maar gaan.
beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad naar de dokter. Kan van alles zijn en we kunnen hier wel gokken, maar de dokter kan je onderzoeken en de juiste diagnose stellen. Daar is hij voor...
En als je dit al even hebt (... de laatste tijd... ) vind ik het niet zo slim dat je niet eerder bent gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kwam pas net na het eten, voel gewoon mijn hartslag in mijn buik kloppen? Heel gek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is natuurlijk gokken, want niemand kan iets duidelijks zeggen zonder je te onderzoeken. Maar misschien heb je een lage bloeddruk. Beweeg je wel genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus met "de laatste tijd" bedoel je het laatste uur?
Misschien is je eten verkeerd gevallen. Of heb je iets verkeerds gegeten. In dat geval kun je rustig afwachten tot morgen. Als het dan niet beter is, hup naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd even langs de huisarts gaan, het kan heel onschuldig zijn maar stel nou dat het erg is. Wees er dan maar vroeg bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja na het eten gelijk, en mijn bloeddruk is nu 72 hartslagen per minuut
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hartslag is dus 72 slagen per minuut. Je bloeddruk kun je niet zelf meten...
Overigens is 72 slagen per minuut erg netjes hoor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stond net weer even op, en zag weer zwarte vlekken en er gaat steeds een golf van hitte door me heen net alsof ik net een rondje heb gerent als ik 1x op sta.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me een typisch geval voor de dokter om deze vraag te beantwoorden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel even naar de huisartsenpost. Misschien kunnen ze je zeggen wat je kunt doen. Zij stellen de juiste vragen en kunnen ook iets met de antwoorden...
Ritsuka
11 jaar geleden
hop naar de huisarts toe. En je weet zeker dat je genoeg gegeten en gedronken hebt? zeker met dit weer moet je meer drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Net als in alle reacties direct op jouw vraag en als antwoord: Ga naar de dokter. Die kan precies zien/meten wat er aan de hand is. Niemand op deze site kan vaststellen wat jij precies hebt. Daar is de dokter voor. Men kan hier wel suggesties doen wat het zou kunnen zijn. Leuke adviezen en sommige onschuldig maar ga lekker (z.s.m. ?) naar de dokter, beterschap."

Antwoorden (3)

als je zwart voor je ogen ziet, dan krijgt je hersenen weinig zuurstof. Je voelt je slap en je probeert je ogen groter te maken om te hopen dat je geen zwart meer voor je ogen ziet.

Wat moet je doen: Mocht je nog eens zwart voor je ogen zien, ga dan met je hoofd tussen je benen zitten, want dan stroomt het bloed weer een beetje naar je hersenen toe.

Zie je ook zwart voor je ogen als je je zijkanten van je nek een beetje dichtknijpt?

M.V.G. Donny.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was zou ik de huisarts raadplegen, het kan zijn dat je een te lage bloeddruk hebt of dat je suikerspiegel in het bloed te laag is. Ook kan het zijn dat de alvleesklier niet lekker zit, je hebt dan buikpijn onder de ribbenboog. In elk geval genoeg klachten voor een bezoekje aan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je een te laag ijzergehalte hebt. Ijzer helpt om zuurstof in je bloed te vervoeren. Als je te weinig ijzer hebt, krijgen je hersenen te weinig zuurstof (met name als je lang stil zit of hebt gelegen) en zie je zwarte vlekken.

De vermoeidheid is ook een symptoom van een te laag ijzergehalte. Je krijgt dan gewoon niet genoeg energie. Misschien moet je toch wat meer spinazie, appelstroop etc eten.

Als je je niet beter voelt zou ik naar de huisarts gaan, die kan je onderzoeken. Er bestaan ijzertabletten die hij kan voorschrijven.

Mocht je weer niet lekker worden, zwarte vlekken zien, zweten, kan dat wijzen op flauwvallen. Dan moet je gaan zitten en je hoofd tussen je knieën doen. Ik spreek uit ervaring dat dit helpt. (bij mij in ieder geval).

Ik wens je veel succes en beterschap toe!