Kan paracetamol de misselijkheid bij migraine veroorzaken?

Ik heb 2 migraine aanvallen gehad en bij beide paracetamol ingenomen toen de hoofdpijn begon. Daarna pas kwam de misselijkheid. Kan dat komen door de paracetamol?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
migraine gaat vaak gepaard met misselijkheid..

Het beste antwoord

Alles kan en dat ook. Het is aannemelijker dat de migraine zelf voor de misselijkheid zorgde. Bij migraine ben ik altijd zo misselijk dat ik alles onderkots. Daarna slaap ik en is het weg.

Advil helpt erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij precies hetzelfde, zijn er speciale 'migraine-advils' of kan je gewoon de normale gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb altijd de gewone Advil en dat werkt als een tiet. Paracetamol en Ibuprofen werken lang niet zo snel. Meestal ben ik er met twee-drie uur vanaf. Komt op als gewone hoofdpijn, daarna misselijk, geforceerd overgeven, douchen, tandenpoetsen en met Advil op naar bed. Ramen en rolluik dicht, en slapen maar. Als ik wakker wordt is het weg.

Andere antwoorden (2)

Metoclopramide of primperan tabletten voor de inname 15 minuten voor inname van paracetamol dan dit voorkomt dat je vaak niet misselijk wordt met de hoofdpijn.
En anders paradiamet vragen aan de huisarts. Dit kan in 1 tablet of zetpel combinatie maar kan ook los, een paracetamol, diazepam, en metoclopramide. Dus iets tegen de misselijkheid, diazepam waar je rustiger van wordt als je erge hoofdpijn hebt en als laatste dan de paracetamol nemen als de tablet tegen de misselijk is ingewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat "kan" door paracetamol komen maar waarschijnlijker is dat je,als je iets anders had genomen,ook misselijk was geworden. Bij migraine hoort misselijkheid en is het beter om je maag met rust te laten. Beter een zetpil en als het echt heel erg is een injectie die jezelf toe kan dienen.

Vraagje,weet je zeker dat het migraine was en zo ja hoe weet je dat?
Paracetamol werkt nl echt niet tegen migraine, zou het geen zware hoofdpijn geweest kunnen zijn wat trouwens ook heel naar is? Hoeveel tijd zat er tussen de aanvallen?
Zijn gewoon vragen omdat ik wil proberen je zo goed mogelijk te helpen,niet omdat ik je niet geloof!!
Groet vlindertje98