Hoe kan het dat je hoofdpijn kan krijgen als je menstrueerd?

Toegevoegd na 4 minuten:
Vraag is al eerder geweest, maar daar wordt niet echt een duidelijk antwoord gegeven. Wie weet er het fijne van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/veroorzaakt-hoofdpijn-tijdens-menstruatie.99747 De antwoorden geven juist aan wat het is:
De hormoonhuishouding die dan anders is dan anders. http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/menstrua.htm

Het beste antwoord

De precieze oorzaak van menstruele migraine is niet bekend, maar waarschijnlijk heeft het te maken met de plotselinge onttrekking van het hormoon oestrogeen vlak voor het begin van de menstruatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.levenmetmigraine.nl/migraine/menstruele-migraine/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (2)

Dat komt door de schommelingen in je hormoonspiegel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+. ja zo akelig. De pil kan helpen, maar daar kun je ook weer hoofdpijn van krijgen in de stopweek. Maar de stopweek mag je overslaan.
de een heeft last van buikpijn, de ander heeft buikkrampen, de derde heeft last van misselijkheid, de vierde heeft inderdaad hoofdpijn en nummer 5, 6, 7 etc. heeft een combinatie van voornoemde pijnen.
een collega van mij werd zo ziek, dat een pilletje zelfs uitgespuugd werd en derhalve niet kón helpen...

als je niet in orde bent, en menstrueren is dan wel biologisch/ natuurlijk, maar wij mensen vinden het iets waarvan we zeggen dat we niet in orde zijn..., dan kan je bij wijze van spreken last van je grote teen krijgen!

antwoord: bij de een uit het zich anders dan bij de ander.

Toegevoegd na 3 minuten:
onderstaande informatie uit vermelde bron:

Wat is hormonale hoofdpijn?

Hormonale hoofdpijn is hoofdpijn die voor of tijdens de menstruatie optreedt.
De hoofdpijn is een onderdeel van andere menstruatie- klachten zoals; buikpijn, rugpijn, stemmingswisselingen en slecht slapen.
De hoofdpijn is meer dan een gewone spierspannings-hoofdpijn. Kenmerk: men kan de klok erop gelijkzetten.
De aard en de hevigheid van de hoofdpijn kan wel eens per periode verschillen.

hoofdpijnpatienten.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=250