Pijn in lies bij hoesten, wat kan het zijn?

(mijn dokter is nog een paar dagen op vakantie, een andere dokter is er alleen voor spoedgevallen) Ik heb sinds 2 á 3 weken elke nacht en ochtend het erg benauwd en erg veel last van hoesten, nou ik heb astma dus daar zocht ik niet zo veel achter want het komt wel vaker voor in deze tijd van het jaar. Maar nu sinds gisteren avond, na veel hoesten heb ik op mijn linker lies erg veel pijn bij het hoesten. Ook ben ik de hele avond misselijk geweest. Als ik gewoon op de plek druk doet het niet echt pijn en er zit misschien iets als een klein bultje maar ik weet het niet zeker. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Mocht het erger worden ga ik natuurlijk wel even naar de andere dokter maar ik zou graag voor nu willen weten wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.9K

Antwoorden (3)

De misselijkheid valt te verklaren door het overmatig hoesten. Het bultje wat je voelt is misschien een ontstoken kliertje in je lies. En wanneer je hoest niest of perst kan dit pijn geven. Wanneer de pijn erger of aanhoudt zou ik je toch adviseren om naar de HAP ( Huisartsenpost) te gaan.

veel beterschap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat je goed op moet blijven letten of het geen duidelijk bultje wordt,zodra dit wel het geval is zou ik zeker een arts raadplegen! Heb je al gekeken of je koorts/verhoging hebt?
Dit zou namelijk inderdaad kunnen duiden op een ontsteking. Sterkte!!
Bij veel hoesten kan een liesbreukje ontstaan. Het lijkt er wel erg veel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het ondanks dat je 3 plussen hebt hier niet mee eens. Ik citeer:Als ik gewoon op de plek druk doet het niet echt pijn en er zit misschien iets als een klein bultje maar ik weet het niet zeker. Bij een liesbreuk(je) voel je een bult(je) zitten die je ook terug kunt duwen, als je staat zie je ook een bult(je) en dat is wel gevoelig/pijnlijk! Daarom ben ik het eens met Luc0s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je zou gelijk kunnen hebben. Zoiets is moeilijk te beoordelen. Luc0s zou ook zeker gelijk kunnen hebben. Ik zei ook 'het zou kunnen'... Toch maar beter een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@opzoeknaarre,de min is overigens niet van mij want die geef ik alleen bij hoge uitzondering ;-)
Het zou een liesbreuk kunnen zijn, voelt het inderdaad als een bultje bij de lies ? dat kwam bij mij wel voort, ik had een bultje in de lies, en het was ook wat dikker in de lies, ook had ik zo nu en dan pijn, wordt het erger zou ik toch naar de andere arts gaan. Maar hou het goed in de gaten. Bij mij was een operatie noodzakelijk, de arts zei dat het een liesbreuk was. Sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
Elsx92 schrijft toch duidelijk dat het "misschien" een bultje is maar dat ze dat niet zeker weet!