Welk soort oorontsteking heb ik ?

Ik heb nu al 2 dagen oorpijn, heb zelf een beetje rondgekeken wat het kan zijn en of het vanzelf kan genezen. Ik heb gelezen dat een middenoorontsteking in een paar dagen over is terwijl een gehoorgangontsteking een paar weken kan duren.

Ik heb naar de symptomen gekeken en ik kom er niet helemaal uit wat ik precies heb. De uitgang van de gehoorgang is helemaal opgezwollen en doet pijn, er komt ook allemaal rotzooi uit. Dit duid op een gehoorgangontsteking volgens google. Maar ik heb een beetje een stekende pijn en ik heb een zere keel. Dit duid dan weer op een middenooraandoening.

Is het misschien mogelijk dat ik ze allebei tegelijk heb ? Ik wil het graag weten zodat ik weet of ik wat ik moet gaan doen; wachten tot het overgaat of naar de huisarts gaan.

Alvast bedankt,
Arno

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij wilt weten wat je hebt vóórdat je naar de huisarts gaat? En ik maar denken dat die huisarts er was om te vertellem wát je hebt nadat je naar hem toegegaan bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de huisarts, of als je dat nog niet gedaan hebt, nu even bellen met de huisartsenpost om te overleggen wat je moet doen. @Beerenburger: sterker nog, ik had een huisarts bij wie ik alleen mijn symptomen mocht opnoemen, en niet mocht zeggen wat ik dacht dat het was, want dat zou hem op het verkeerde been kunnen zetten...

Het beste antwoord

Een loopoor en koorts kan gevaarlijk zijn, als je dat dus hebt, direkt naar de huisarts, ik hoor je niet over koorts, toch adviseer ik je naar de huisarts te gaan, die kan je beter adviseren dan een apotheker of drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
's ochtends heb ik een klein beetje viezigheid in mijn oor maar de rest van de dag blijft het droog, dus ik heb waarschijnlijk geen loopoor. Ik denk dat ik maandag even langs de huisarts ga. Dankje voor je antwoord !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor dit antwoord. Het enige juiste is inderdaad naar de huisarts te gaan. Die kan je ook zeggen of het vanzelf overgaat of dat je medicijnen nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de pijn erg vervelend wordt in het weekend de weekendarts nog bellen hoor, ook als je koorts krijgt, beterschap.
Dounja bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus !

Andere antwoorden (3)

Ga naar de dokter, niet zelf iets gaan opzoeken want dan maak je jezelf alleen maar bang. Wij zijn geen dokters, een echte arts kan je beter helpen en zeggen wat je moet doen
11 jaar geleden
Je zou best gelijk kunnen hebben dat je een gecombineerde ontsteking van het middenoor en de gehoorgang zou kunnen hebben (otitis media en externa). Ga hiermee naar je huisarts. Als het pijn gaat doen en/of je koorts krijgt dan moet je niet wachten tot maandag maar naar de dienstdoende arts/HAP.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit kun je simpel verhelpen door een suikerlepeltje olie iets te verwarmen,dat in je oor laten lopen afdekken met een watje,dan is het morgen genezen.[zonnebloemolie of olijfolie mag ook.