Ik heb verschrikkelijke hoofdpijn bij bewegen, hoe komt dit en wat kan ik ertegen doen?

Ik heb sinds 2/3 dagen geleden dat als ik beweeg (lopen, bukken, uit bed of van de bank komen etc.) en bij hoesten dat ik heel erg hoofdpijn krijg. Het zijn een beetje steken, bovenop mn hoofd. als ik stil zit of in bed lig heb ik nergens last van, maar zodra ik opsta en ga lopen heb ik, 5 seconden ofzo, weer even verschrikkelijke hoofdpijn.
Wie weet wat dir is/wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.7K

Antwoorden (3)

Vaak speelt bij hoofdpijn, spanningshoofdpijn, migraine en dergelijke een aantal verschillende factoren een rol. Een van de belangrijkste hierbij lijken storingen in de gewrichtsfuncties in de nek te zijn. Deze storingen, ook wel blokkades genoemd, betekenen een beperking in de beweging en een veranderde positie van wervels onderling. Spieren kunnen verkrampt en opgezet raken en zenuwen geïrriteerd. Er kan een uitstralende pijn ontstaan, welke op verschillende plaatsen in het hoofd gevoeld kan worden, zelfs met de mogelijkheid van aangezichtspijn.

Ik wil u dan ook adviseren om een afspraak te maken bij een erkende NCA chiropractor. Want voor het grootste deel van de hoofdpijnklachten kan chiropractische behandeling veel hulp bieden.
fremar
12 jaar geleden
Ik zou beginnen met een afspraak bij de huisarts.

Die kan in het algemeen kijken waar de klachten vandaan komen en zal ook gerichte vragen stellen over je houding en evt stress en andere zaken.

Daarmee maak je de kans groter dat je in één keer naar de goede specialist gaat als dat nodig blijkt.
12 jaar geleden
Dat klinkt als een voorhoofdsholte-ontsteking. Ik heb het zelf gehad en verwaarloosd. Nadat de ergste klachten een jaartje eerder waren verdwenen, niet meer naar de dokter geweest.
Later bleken de klachten die ik had (zie jouw beschrijving) klassieke klachten van een verwaarloosde voorhoofdsholte-ontsteking te zijn.
Een antibioticakuurtje biedt dan vaak niet veel uitkomst meer, er moet dan even naar gekeken worden door een kno-arts.

Succes in ieder geval, wat het ook moge zijn.