ik heb al bijna 2 jaar non stop last van acne is dat normaal?

ik ben hier al een paar keer voor na de dokter geweest en heb duac acne gel gehad dat helpte niets nu doe ik al 1 half jaar eryacne maar nog steeds geen verbetering er is wel verbetering na een paar zonnige dagen maar als de zon 1 dag weg is keert de acne gelijk terug.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Hoe reinig en verzorg je je gezicht?
Al eens bij een schoonheidsspecialist geweest? In de puberteit is het normaal, bijna iedereen heeft dan wel puistje of acne.
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je gezond? Drink je genoeg water?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Ritsuka dat zijn belangrijke vragen en hoop dat DuWok
daar antwoord op wil geven want pas dan kunnen we verder gaan zoeken naar eventuele oplossingen!

Het beste antwoord

Er maar even van uitgaande dat je nog in de pubertijd zit (je hebt hier namelijk nog geen antwoord op gegeven)is dit wel normaal, bij de één is het meer dan bij de ander,dat is een hormoonkwestie. Je geeft zelf al aan dat het na een paar zonnige dagen verbeterd,dat is eigenlijk wel logisch want door de zon droogt je huid uit!

Het is sowieso verstandig om veel water te drinken, ca 8-10 glazen per etmaal.Ook moet je goed uitkijken wat je eet, zoals zo min mogelijk vet voedsel,geen chocolade en varkensvlees en niet te veel dierlijk vet.

Je huid goed reinigen is uiteraard ook heel belangrijk, als jij je huid wast met zeep kun je het beste een zeepsoort met met aloe vera nemen. Zelf was ik mijn gezicht nooit met zeep maar gebruik alleen water en maak het daarna schoon met een lotion.( 'smorgens en 's avonds)

Heb je het eigenlijk alleen in je gezicht en evt.hals of ook je borst en rug?

Als je mijn tips toevallig zelf al hebt toepast en het heeft niet geholpen of je gaat dit ca 2 weken proberen en het helpt niet dan zou je eventueel aan je arts kunnen vragen of je een verwijskaart kunt krijgen voor een dermatoloog,zij zijn hier in gespecialiseerd!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je sterkte!
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Acne is een onschuldige aandoening, die meestal na enkele jaren vanzelf verdwijnt. Het kan dus inderdaad lang duren voordat het verdwijnt.
Meestal verdwijnt acne voor het vijfentwintigste jaar, maar soms blijft de aandoening bestaan tot op oudere leeftijd.

Op www.kiesbeter.nl is meer informatie te vinden over acne, onder meer over mogelijke oorzaken en ook over eventuele andere medicatie.