Hoe kom ik van mijn 'verstopte' oor af?

Hoe kom ik van mijn dichte oor af? Heb ik gekregen in de nacht van woensdag op donderdag, omdat ik met mijn oor (schijnbaar) plat op m'n kussen lag. Alleen als ik aan mijn oorlel trek (of m'n wang omlaag duw), gaat 'ie weer los.
Na 3 dagen heb ik het nog steeds, terwijl ik verwachtte dat het na een paar uur wel weer over zou zijn... Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het kwam op de ene op de andere dag, dus ik denk niet dat het temaken heeft met oorsmeer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik werd wakker op een ochtend en hoorde amper iets met mijn linkeroor. Ik ben naar de huisarts gegaan, en die heeft mijn oor toen uitgespoten (wel had ik inderdaad eerst met slaolie geprobeert mijn oor open te krijgen). Het duurt niet zo lang, doet geen pijn en je oor is weer open!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt een beetje slaolie verwarmen tot lichaamstemperatuur, niet koud doen want dat gaat zeer doen, druppel een paar druppels in je oor, houdt je hoofd een paar minuten zo, dat de druppels er niet uit kunnen lopen, verwijder het oorsmeer daarna met een oorlepeltje, met een wattenstaafje loop je het risico het oorsmeer dieper in je oor te drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet het gewoon even uitgespoten worden, neem morgen even contact op met je huisarts
11 jaar geleden
Als het niet oorsmeer is kan het zijn dat je een kleine onsteking hebt van het trommelvlies. Wat je dan kan doen is 3 x per dag een paracetamol nemen. En 2x per dag heel langzaam je oor klaren. Na een week ofzo moet het beter zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan oordruppels die de prop in je oor oplost of tenminste losmaakt van de oorwand. De druppels heten cerulyx, en zijn in ieder geval in België zonder voorschrift bij de apotheek verkrijgbaar. Lijkt me toch beter dan sla-olie. Na de behandeling toch maar even naar de huisarts om te laten nakijken of je oor alsnog moet worden uitgespoten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Blijkbaar zijn de druppels ook in Nederland verkrijgbaar, zie 2e bron.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, NIET in Nl. verkrijgbaar, maar ze zullen wel iets gelijkaardigs hebben onder een andere merknaam, vraag gewoon bij je apotheker of misschien in het kruidvat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, NIET in Nl. verkrijgbaar, maar ze zullen wel iets gelijkaardigs hebben onder een andere merknaam, vraag gewoon bij je apotheker of misschien in het kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook dikwijls last van een verstopt or, veel na het zwemmen of douchen.
Ik heb een flesje audispray staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij helpt bij oorpijn het gebruik van neusspray goed. Dit heeft mijn huisarts gezegt toen mijn dochter oorontsteking had, maar nog niet zo erg dat ze antibiotica nodig was. Dit werkte idd na een aantal dagen. Ik weet niet of haar oortje ook " dicht" zat, maar ze had wel echt last van haar oor.