Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van mijn 'verstopte' oor af?

Hoe kom ik van mijn dichte oor af? Heb ik gekregen in de nacht van woensdag op donderdag, omdat ik met mijn oor (schijnbaar) plat op m'n kussen lag. Alleen als ik aan mijn oorlel trek (of m'n wang omlaag duw), gaat 'ie weer los.
Na 3 dagen heb ik het nog steeds, terwijl ik verwachtte dat het na een paar uur wel weer over zou zijn... Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het kwam op de ene op de andere dag, dus ik denk niet dat het temaken heeft met oorsmeer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik werd wakker op een ochtend en hoorde amper iets met mijn linkeroor. Ik ben naar de huisarts gegaan, en die heeft mijn oor toen uitgespoten (wel had ik inderdaad eerst met slaolie geprobeert mijn oor open te krijgen). Het duurt niet zo lang, doet geen pijn en je oor is weer open!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt een beetje slaolie verwarmen tot lichaamstemperatuur, niet koud doen want dat gaat zeer doen, druppel een paar druppels in je oor, houdt je hoofd een paar minuten zo, dat de druppels er niet uit kunnen lopen, verwijder het oorsmeer daarna met een oorlepeltje, met een wattenstaafje loop je het risico het oorsmeer dieper in je oor te drukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet het gewoon even uitgespoten worden, neem morgen even contact op met je huisarts
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als het niet oorsmeer is kan het zijn dat je een kleine onsteking hebt van het trommelvlies. Wat je dan kan doen is 3 x per dag een paracetamol nemen. En 2x per dag heel langzaam je oor klaren. Na een week ofzo moet het beter zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden