waarom trillen mijn handen en kan dit opgelost worden?

Ik heb de laatste tijd veel last van trillende handen. Ik ben 16 jaar en ik vermoed dat dit komt omdat ik de laatste tijd veel alcohol heb gedronken. (eergisteren 5 of 6 glazen wijn, de 2 weken daar voor ook 2-5 pintjes op sommige dagen).

Of zou dit kunnen zijn omdat mn armspieren vermoeid zijn (ik ben de laatste tijd begonnen met push ups). En zijn die trillende handen voor de rest van mn leven of gaat dit voorbij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je wel genoeg op een dag?
Gebruik je medicijnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blow je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan van het drinken, roken enz. komen.
Maar kan ook een medische oorzaak hebben, want ik heb het namelijk ook en ik heb een spieraandoening waar verder niks aan te doen is , maar voor mn trillende handen heb ik propranolol via de neuroloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik eet super veel
nee ik gebruik geen medicijnen
nee ik blow niet
nja ik heb 2 sigaretjes gerookt maar ik ben dr niet aan verslaaft
en toch al bedankt voor alle hulp maar gaan mijn handen nu ook blijven trillen? en moet ik stoppen met die push ups? en ik ben gisteren ook begonnen met lopen, dus misschien is het wel de vermoeidheid :( want voor het lopen was ik nog gaan golfen
Ritsuka
11 jaar geleden
Ben jij nu de vraagsteller Anoniem?
Veel eten zegt niks, je kan nog steeds ondervoed zijn als je niet gezond eet.
Ik denk dat het vermoeidheid is, drink genoeg water vandaag, ga op tijd slapen en even rustig aan doen met sporten.

Antwoorden (5)

Mogelijk is de energieballans verstoord, door een minder gezonde levensstijl.
Probeer niet meer dan 2 pilsjes/ wijn per dag te drinken en vooral veel water!
Je bent nog in de groei, dus je lichaam kan nog niet veel hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er vanuit gaande dat je 's avonds drinkt, denk ik dat je te laat gaat slapen. Je lichaam is gewoon vermoeid. Op tijd naar bed (en minder/niet drinken) zou het probleem vanzelf moeten oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is waarschijnlijk de alcohol. Voor een volwassen man is het maximum dat verantwoord is, 2-3 glazen per dag, mits niet elke dag. Voor een persoon van 16 is dat al een te hoge dosis: de alcohol tast dan de hersenen aan. Bij de hoeveelheden die jij noemt zijn nog meer vreemde effecten mogelijk. Het trillen past heel goed in dat beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alcohol drinken hoeft geen probleem te zijn. Bij beperkt gebruik is het zelfs goed voor hart en bloedvaten. Als de consumptie van alcohol echter zeer veelvuldig in grote hoeveelheden plaatsvindt, kan er gewenning en verslaving optreden. Je kunt lichamelijk verslaafd raken aan alcohol, maar ook geestelijk. Als je dan geen alcohol meer krijgt, krijg je last van ontwenningsverschijnselen. Overmatig alcoholgebruik brengt vele risico's met zich mee voor de persoon.

Ontwenningsverschijnselen bij lichamelijke afhankelijkheid alcohol

Trillende handen
Transpireren
Misselijkheid
Vermoeidheid
Onrust
Verhoogde bloeddruk
Spierkramp

Dit zijn klachten die in de eerste week na het stoppen met drinken kunnen optreden, meestal nemen ze na een paar dagen weer af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alcohol kan je suikerspiegel uit balans brengen en dat in combi met alle dingen die je doet, op waarschijnlijk ongestructureerde manier, schopt je hele stofwisseling in de war.....
Begin eens met wat regelmaat in je dagelijkse maaltijden en sport uurtjes, eet een banaan tijdens het sporten en neem je rust.....en laat alcohol toch gewoon staan......je lichaam kan zonder, je hersens MOETEN zonder!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+