Ik heb een klein gaatje in mijn huid, het lijkt of er iets inzit en eromheen is het blauw, wat is dit?

Het gaatje is ongeveer 2 mm breed, en het lijkt gevuld met iets zwarts of roods. Eromheen is het een beetje blauwachtig. Het gaatje lijkt net alsof er een naald in geweest is, maar dat is niet zo. Op de foto zie je links het zwartige plekje.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik kan helaas geen scherpere foto maken, als ik inzoom wordt het alleen maar onduidelijker...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn moeder heeft ook zo'n gaatje in haar huid, al zo'n 20 jaar. Weet niet of het precies hetzelfde is, maar bij haar is het niets ernstigs, als ze er af en toe in knijpt komt er pus uit, weet niet of jij dat al hebt geprobeerd? Anyway, als je je er echt hele erge zorgen om maakt, zou ik zeggen even langs de huisarts! Maar volgensmij is het niets ernstigs!

Antwoorden (4)

Het zal wel een meeeter zijn, deze kunnen een gaatje in de huid veroorzaken, een schoonheidsspecialiste kan hem uitknijpen, maar vaak komt dit wel terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ook een tekenbeet kunnen zijn. Een teek bijt zich vast, zuigt bloed tot hij verzadigd is en laat los maar soms blijft het hooft achter in de huid. Je ziet dan dus een donker stipje. Hoop niet voor je dat dat het is want dan zou ik zeker een bezoekje brengen aan de huisarts. Teken geven de ziekte van lyme door die je zenuwstelsel aantast. maar goed ik weet niet waar het plekje zit of hoelang al.
Mocht het toch een meeeter blijken te zijn dan zou ik het genot nemen om hem zelf uit te knijpen. Zo leuk om te zien wat er dan uitkomt! En kost je geen euro's aan een dure schoonheidsspecialiste!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een meeeter in de diepte ligt, zoals hier dan het geval zou zijn, zit er vaak veel rommel in, dat is voor een leek moeilijk dat helemaal leeg te krijgen, omdat juist het laatste restje erg stug is, krijg je hem niet helemaal leeg, dan is de kans op een pijnlijke ontsteking erg groot, ik zou er dus niet zelf aan gaan rommelen, bovendien is de talg aan het begin ingedroogd, wat ook moeilijk is, om daar een begin mee te maken, er zijn dingen die je aan een specialist over moet laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan het aantal mee-eters dat ik bij mezelf heb uitgeknepen al heel lang niet meer tellen. Het grootste gedeelte natuurlijk in de puberteit.
Vooral als er een in je oor zit is het lastig, dit is een eitjes, wel even ontsmetten als je ermee klaar bent.
Beetje alcohol werkt prima.
Het kan goed zijn dat je gestoken bent door een insect en dat de angel oid er nog in zit,dit kan ook nog gaan ontsteken.
Je kunt het best even naar je huisarts want als dit zo is kan hij/zij de angel er voor je uit halen en anders misschien zeggen wat het wel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziet eruit als een mee-eter, zo wordt de verstopte huidporie met zwart puntje in de volksmond genoemd.
De medische naam is comedoon en bijna iedereen heeft er wel eens één of meerdere gehad en met name in de pubertijd als de talgproductie toeneemt.

Bij zwarte comedonen is de afvoergang van de porie open
maar verstopt door een opeenhoping van talg die niet naar het huidoppervlak kan afvloeien.
De zwarte kleur wordt verklaard door de aanwezigheid van melanine, maar er wordt ook wel gezegd dat het door contact met de zuurstof in de lucht verkleurt.
Een mee-eter kan leiden tot een blijvend grove (openstaande) porie.

De verleiding is groot om de punt eruit te willen drukken,
maar het risico is groot dat de huid ontsteekt en je misschien wel een littekentje eraan overhoudt.
Je moet dan ook niet zomaar met je vuile nagels/vingers gaan knijpen als je hem toch kwijt wil. Stoom eerst je huid met warme (niet hete) stoom, zodat de poriën zich openen. Neem een schone tissue en druk hiermee aan weerskanten van de zwarte punt, als hij rijp is komt hij vanzelf omhoog samen met een rest talg die eronder zit.
Laat hij zich niet gemakkelijk verwijderen laat hem dan zitten.

Een schoonheidsspecialiste is hierin zeer bedreven en heeft de juiste aanpak ervoor. Ze hebben de juiste apparatuur en techniek om littekens te voorkomen.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Een lange douche helpt ook al best goed om de poriën te laten openen.