wat werkt het beste tegen spier pijn van zwaar werk?

Ik heb enorm last van zowel als arm en rug spieren.

Ik moet de volgende dag weer werken, wat kan ik doen om dit te verminderen?

Heb al 2 dagen gewerkt, douchen hielp niet echt en ik moet nog paar dagen zo vol houden.

ook heb ik iets meer dan 8 uur slaap gehad.

pijn vermindert maar niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt al goede antwoorden gehad!
Ik las laatst iets wat je ook kunt proberen;
Spierpijn krijg je door het verzuren van spieren
De tegenhanger van zuur is een base
Dat zit in zeep
Goed de spieren die pijnlijk zijn wassen met (sunlight) zeep
En een stuk zeep in bed leggen
Het stukje dat ik las kan ik niet zo snel terugvinden
Het was op een forum met huishoudtips
Er stond zelfs een wetenschappelijk schema bij
Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar het proberen waard ;-)
Sucses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kadiro jammer dat je een vraag stelt,wij allemaal ons best doen om je te helpen maar dat je helemaal niet reageert!

Antwoorden (5)

Voor nu zou ik er tijgerbalsem op smeren. Dat maakt je spieren warm, zodat je de pijn minder voelt.

Vraag op je werk minder belastend werk, zodat het niet erger word en een spier verrekt of scheurt oid.

Als je thuis bent van je werk kun je het beste meteen een warme/hete douche nemen zodat het de kans op pijn verminderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het effect van deze zalven op de diepere weefsels is naar alle waarschijnlijkheid uiterst gering.
• Het effect doet zich vooral voor in de opperste huidlagen. Er is bv. geen betere doorbloeding van de diepere weefsellagen zodat deze niet extra opgewarmd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ rena Ook voor jou een + om dezelfde reden dat ik die aan sgcr heb gegeven!
In ieder geval stretch oefeningen doen voor en na je werk, je kunt op internet kijken,aan een fysiotherapeut of sportschool vragen wat de beste oefeningen zijn. Insmeren met een spierlotion of zalf,maakt niet uit wat of welk merk als je spieren maar warm worden!
Met je baas overleggen hoe jij je spieren tijdens je werk minder kan belasten (misschien minder zwaar werk?) want dit is echt niet goed!

Veel sterkte!

Toegevoegd na 1 dag:
Excuses
Ik schreef stretch oefeningen voor je werk maar dat moet een warming up zijn en na je werk wel stretch oefeningen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spieren worden niet warm van smeren.
Je huid wel. Maar er is geen zalf die verder doordringt dan een paar huidlagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt maar het werkt wel degelijk als je het maar goed in masseert,heb het zelfs van mijn pijnbestrijder gekregen! Weet niet of jij mijn minnaar bent en van de anderen die een soortgelijk advies hebben gegeven? Wie het ook is ik vind het erg flauw want we zijn hier om te proberen elkaar te helpen, als je het niet met een antwoord eens bent is een reactie geven ook duidelijk genoeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee een vlindertje. Ookal mag zalf dan misschien niet werken bij momopoyolo, bij mij werkt het zeer zeker wel en is het antwoord "zalf" opzich al een goed antwoord. Het is iig het proberen waard en dus waardevoller dan niet waardevol of helemaal geen antwoord. @momopoyolo, spieren worden zeker wel warmer van smeren/wrijving. Denk hierbij aan massages. Daarbij komt dat een lichaam warmte geleidend is en dus de werking van de zalf ook zeker effect heeft op de spieren. Als het buiten koud is bijvoorbeeld, kun je krampen krijgen (samentrekken van spieren) of verstijfd raken. Ook kunnen temperaturen ervoor zorgen dat uiteindelijk ook je hart (een spier) verstijfd raakt en dus stil komt te staan. Neem bijvoorbeeld vix vaporub, een mint zalf voor luchtwegen te openen. Deze dringt zich ook door huid en spiermassa om bij de luchtweg te komen. Maak eens een mix van pepers, sambal, chili saus, franse mosterd enz. om er vervolgens een kwartier op te kauwen. Ik denk dat je spieren gaat voelen waarvan je nooit had geweten dat je ze had. Een vlam komt ook niet door een stenen muur, maar de warmte wel ;)
voor het werk:

-Paracetamol (alleen als je pijn hebt)
-Goede warming up (http://www.sportzorg.nl/upload/Files/Algemene%20warmingup.pdf)
-Tijgerbalsem op smeren (of nog sterker cai-pan)

Tijdens het werk:

-Lichter werken en aan je bewegingen denken. (bijv. door de knieën tillen)

Na het werk:

-Paracetamol (alleen als je pijn hebt)
-Tijgerbalsem op smeren (of cai-pan)
-Cool down (http://www.wsbapeldoorn.nl/spelregels/1.Warmup%20stretching%20en%20cool-down.pdf)

Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spieren worden niet warm van smeren.
Je huid wel. Maar er is geen zalf die verder doordringt dan een paar huidlagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nu wel duidelijk dat je de minnaar bent van iedereen met dit advies aangezien je overal dezelfde reactie geeft. Ik zou zeggen kom zelf met een goed advies in plaats van simpel de minknoppen te gebruiken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sgcr Op zich ben ik het met je eens op het gebruik van de paracetamol na,je zet er wel bij"alleen als je pijn hebt" maar we weten dat hij spierpijn heeft en het is niet goed om dan maar steeds een paracetamol te nemen het is toch een medicijn en die mag je niet te vaak nemen.
Van mij toch een + omdat jij je best hebt gedaan om van alles op te zoeken en om de te flauwe min te compenseren!
Zou gewoon niets doen, niets innemen, niets smeren, waar zou je moeten smeren als je hele lijf pijn heeft.
Blijf na je werk wel in beweging, ga wandelen of zo en drink veel water.
Vanaf de derde dag zal het langzaam beter worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een volkomen normale reactie van je lichaam.
Van zwaarder werk, knapt je lichaam op en wordt je sterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed op zich ben ik het " uiteraard ;-) " met je eens maar ik denk dat kadiro nog jong is,waarschijnlijk nog in de groei en dan is overbelasting van het lichaam niet goed.
Ik weet dat het vroeger allemaal anders was:-) maar nu weten we beter wat wel/niet goed is voor ons lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja het is een jonkie, die mogelijk voor het eerst bij een baas gewerkt heeft, en al zijn spieren doen pijn.
ha, moet je eens voor het eerst gaan sporten, voetballen of zo, denk je conditie te hebben, nou mis, helemaal mis, ik moest mijn voeten op de gaspendaal en koppeling tillen, om maar niets te zeggen over het in mijn bus stappen. ;-)
Wanneer je je spieren overbelast (door zwaar werk bijvoorbeeld dat ze niet gewend zijn) beschadigen de spiervezels een beetje, en deze moeten herstellen. Van dat herstel wordt de spier iets dikker en sterker, zodat je volgende keer meer werk kunt verzetten.

Voor de pijn volledig verdwenen is duurt een dag of drie, maar als je in die periode niets doet, zet ook de normale afbraak (bij spieren die niet gebruikt worden; atrofiëren) door, en schiet je er niks mee op. Bovendien wordt je stijf, zodat het eerder méér pijn gaat doen dan minder.

Het beste is gewoon even doorbijten ; vooral in beweging blijven, met mate belasten (niet overbelasten !) en over een week, hooguit twee, snap je niet meer waar je de eerste dagen zoveel last van had.

Let wel op dat je je lichaam niet extreem overbelast ; er zijn maxima die je mag sjouwen, duwen en trekken, maar niet elke werkgever neemt het daar even nauw mee. In de link vind je informatie over de grenzen van wat je mag doen.