Wat is de tik bij het rekken van je nek?

Ik loop al enkele jaren rond met gespannen / gevoelige spieren rond nek en schouders. Hiervoor ben ik bij masseurs geweest, te tijdelijk, en bij fysio. Fysio helpt wel enigszins, maar moet een nieuwe houding aanleren en spieren oprekken door mijn hoofd naar links of naar rechts te laten hangen.

Af en toe hoor ik dan een tik, waarna ik iets verder kan zakken met m'n hoofd. Wat is deze tik? Het komt overduidelijk door het rekken.

En misschien hebben mensen hier nog andere tips om de spieren te ontspannen die al jaren vastzitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Vaak komen deze tikken door pezen of spieraanhechtingen die rollen over een bot of een andere pees. Het is heel onschuldig. Soms kan het zelfs even prettig voelen en het gevoel geven dat een spier weer wat mee ontspant en de ruimte heeft.