Hele rare gevoel bij de rechterhelft van mijn hoofd en keel, wat kan dit zijn?

Hallo,

Sinds gister avond heb ik een erg rare gevoel bij de rechterhelft van mijn hoofd en keel. Ik kan het gewoon niet eens aanraken. Heb stekels (ook zonder gel staat mn haar overeind) en als heel zachtjes mn haar aanraak aan de bovenkant doet mn hoofdhuid pijn ofzo.. Het is heel gevoelig, en hetzelfde gebeurt dus ook bij mn keel alleen aan de rechterkant, kan mn huid niet aanraken zowat. En het lijkt nu ook beetje bij mn gezicht wang te komen de gevoeligheid (alleen rechts) en heb last van mn rechteroor ook hierbij.

Weet iemand wat dit kan zijn? Of heeft iemand dit ook gehad?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En niks is verder rood of heb geen allergie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien je klachten snel verergeren en zich uitbreiden kun je het beste NU contact met je huisarts opnemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik dit had, bleek het chronische hypochondritis te zijn. Ik zou ermee naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Halo. Ben jij naar de huisarts geweest??? Ik heb dezelfde klachten. Wat zei jou arts???

Antwoorden (3)

Het kan een allergie zijn. Ga naar je huisarts, die kan met zekerheid zeggen wat het is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies: Ga zo snel mogelijk naar de huisarts! Het is nogal een vreemde combinatie van klachten en je weet nooit wat het kan zijn. Het is belangrijk om er zo snel mogelijk bij te zijn.

Probeer het precieze tijdstip te onthouden van wanneer het begonnen is en wanneer het erger is geworden. Zeg dit tegen de huisarts. Zeg ook of je daarvoor toevallig iets gegeten hebt wat je nog niet eerder gegeten hebt oid. Zeg ook tegen de huisarts of dit soort (vergelijkbare) klachten al eerder hebt gehad.

Je huisarts kan je dan advies geven over eventuele medicijnen en of behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan heel onschuldig zijn maar even naar de huisarts kan wellicht duidelijkheid geven.
Zelf denk ik aan een ontsteking (oor of een sluimerende tand/kies ontsteking.
Dit 'slaat' op een zenuw waarna je dit soort klachten kan krijgen. Zelf heb ik het een paar keer gehad waarbij ik "haarpijn"had.
Een lichte aanraking van mijn haren was pijnlijk terwijl flink door je haar schrobben helemaal geen pijn deed.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ook dit was trouwens aan 1 kant van mijn lichaam...