Ik heb pijn aan mijn botten, bij mijn ribben, borst en schouders. Deze pijn heb ik alleen bij druk op de botten. Moet ik me hier zorgen over maken?

Toegevoegd na 4 minuten:
Twee maanden geleden heb ik hier al eerder last van gehad. Eerst was ik bang dat ik iets voelde in mijn borst, maar volgens mij was het stress.. Ik had pijn aan mijn botten, als ik er op drukte. Later is dit doorgestraald naar mijn armen en handen, in de vorm van tintelingen..

Nu heb ik dus weer pijn aan mijn botten. Weer bang dat het mijn borsten zouden zijn, maar het zijn echt de botten die pijn doen. Dit is voornamelijk op de ribben rond mijn borsten.. en op mijn schouders

Ik doe receptioniste-werk en zit dus de gehele dag in dezelfde houding, daarnaast is de werksfeer niet goed.. Zou dit gewoon stress zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

ter controle kun je het beste even langs een arts gaan, deze kan je goed onderzoeken en eventueel doorsturen voor een rontgenfoto.
misschien ben je een keer gevallen of gestoten en is het daardoor wat beurs.
misschien slaap je verkeerd , heb je een verkeerde houding of langere tijd in een verkeerde houding tv gekeken.
alles is mogelijk, daarom als het aanhoud zou ik toch even bij de huisarts langsgaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
als ik je toevoeging lees zou het inderdaad goed mogelijk zijn dat het je houding is.
ook als je een vrouw bent kun je last hebben van het syndroom van tytze, hierbij zijn de aanhechtingspunten van je borst ( en omgeving ) geirriteerd of ontstoken, er valt weinig aan te doen maar zou wel verklaren waarom het terugkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als tytze , heb het zelf en dat komt mij steeds terug als ik stress heb in combi met hyperventilatie, om echt zeker te zijn dat het niks ernstigs is neem dan morgen contact met je huisarts op, sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het het syndroom van Tietze is, is niet zomaar te zeggen.
Maar dat het door je werkhouding komt is tamelijk waarschijnlijk. Maak je geen zorgen en zoek een goede fysio. Als die denkt dat er toch iets niet klopt, zal een goede fysiotherapeut niet zelf gaan rommelen maar je naar je huisarts verwijzen.