Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is er geen medicijn tegen kinkhoest ?

ik heb er last van zie vorige vraag! maar ik merk op dat er weinig informatie is over kinkhoest bij volwassenen en dat er geen enkel medicijn is die het weg haalt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kwam deze forum tegen omdat ik op zoek was naar een middel tegen kinkhoest. ik zie dat deze forum al lang niet meer actief is, maar wel naar boven komt. Ik heb 3 kinderen, en had dus allemaal last van kinkhoest. via via heb mij iemand aangeraden om paardenmelkcapsules te gebruiken, na een paar dagen was het over. dit wil ik dus elke moeder aanraden, want je voelt je hopeloos na lange tijd tobben. ik hoop dat ik iemand hiermee kan helpen :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Antibiotica zal je moeten slikken als je het hebt.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als zal blijken dat jij kinkhoest hebt, dan wordt er behandeld met antibiotica. In latere stadia is dat ook nog nuttig om te voorkomen dat anderen worden besmet. Ook degenen die in contact met de kinkhoestpatiënt zijn geweest kunnen antibiotica krijgen om verdere besmetting te voorkomen. En je kunt een antihoestmiddel krijgen.

Kinkhoest gaat meestal binnen vier tot tien weken over, maar er kan nog maanden tot zelfs jaren daarna een droog hoestje blijven bestaan.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Antibiotica kan wel voorgeschreven worden, maar heeft nauwelijks effect op het verloop van kinkhoest.
Kinkhoest gaat vanzelf over maar kan wel lang duren.

Soms worden uit voorzorg voor besmetting, mensen uit de omgeving van de patiënt en waarvoor kinkhoest een risico vormt behandeld met
antibiotica.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil hierover even inhaken,mijn zoon was 9 jaar toen hij ernstige vorm van kinkhoest heeft gehad,is wel er tegen inge-ent,maar omdat hij toen allergische reactie van spuit kreeg ,is er een tegen middel gegeven,mijn zoon heeft astma.

Hij heeft toen in ziekenhuis gelegen,en de behandeling bestond toen uit,Ventolinpufje,voor luchtwegen vrijer te maken.
Symbicort pufje,ontstekingen spasme remmend in luchtwegen
lichte dosis prednison,net genoeg om ziektekiemen aan te pakken,maar niet het afweermechanisme aan te tasten.
En als antibiotica kreeg hij ZITROMAX,dit wordt normaal als 3dagen kuur gegeven,maar hij heeft het 10 dagen gehad,dit was vlgs longarts de methode om de kinkhoest onder controle te krijgen.
Verder heeft het hoesten ,ook met braken (is van inspanning in de longen ,waardoor je misselijk wordt)nog enkele maanden geduurd,natuurlijk niet in alle hevigheid,maar het kuchellen,beter is ook beetje rechtop zittend slapen.

heel veel beterschap ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding