Wat is een snelle verzachting tegen (op dat moment) maagklachten?

Even kort uitgelegd, ik heb ongeveer een jaar maagklachten.
(niet "lekker" voelen, bijna misselijk, vol gevoel) Moelijk te omschrijven.
Ik slik trouwens wel Omeprazol (tegen maagzuur)
Bloed en ontlasting is onderzocht en ook een endoscopie gehad. Er kwam niets uit. De huisarts zei toen dat ik functionele maagklachten heb. Mijn klachten zijn alleen 's avonds na het diner. En vooral als ik even heb gelegen (ik weet ook dat ik dat niet moet doen) Ik weet nu wat ik niet moet eten en drinken en roken is ook heel slecht weet ik allemaal al. Maar mijn vraag is wat kan ik op DAT moment doen als ik er last van heb? bepaalde thee? juist geen thee? stukje hardlopen? (ik noem maar voorbeelden) omdat ik er 's avonds als ik er op dat moment last van heb er uren zoet mee ben. Dus mijn vraag is een snelle hulp voor op dat moment de pijn te verzachten. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Direct na het eten kamillethee drinken. En niet gaan liggen maar een wandeling maken in de buitenlucht. Niet hardlopen, maar gewoon lekker wandelen in je eigen tempo.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hee bekende verschijnselen. Melk helpt bij altijd gelijk maar heel kort.
Zorg ervoor dat je maag nooit te leeg raakt dat verheftigt de pijn enorm.
Mijn Maag darm lever specialist heeft mij verteld juist GEEN thee te drinken vanwege theïne
Neem dus omeprazol drink wat melkslokjes tijdens de tijd dat omeprazol gaat werken en nooit lege maag hebben!!!
EN eet regelmatig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel bekend fenomeen dit. Ik heb er o0ok jaren last van gehad en nu soms nog wel. Het word waarschijnlijk veroorzaakt door een niet goed sluitende maagklep die de maag moet afsluiten naar de slokdarm toe. Waarschijnlijk heb je al een ontstoken of geïrriteerde slokdarm hierdoor. Op zich is rust na de maaltijd niet slecht. Zorg er in jouw geval alleen voor dat je nooit plat gaat liggen maar met je borst omhoog. Verder is het belangrijk vele kleine maaltijden tot je te nemen ipv een paar grote maaltijden. Verder zou de maagzuurremmer ook goed moeten werken, maar alleen als de slokdarm al geheeld is.
Ik drink bij zo'n gevoel een kopje sterremunt thee. Dat brengt de maag wat tot rust. Een kennis van mij heeft veel baat bij het eten van een droog theekoekje (marie biscuit). Ook helpt bij mij het gebruik van gaviscon (tabletvorm of vloeibaar maakt niet uit). Alleen weet ik niet of dat samen kan met de omeprazol, dus dat zou je je huisarts moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jasmijnthee schijnt ook te werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij helpt het dagelijks drinken van Brandnetelthee erg goed.
11 jaar geleden
gekonfijte gember eten...of gembersiroop...drinken..en ook ..blanke vla.dat verzacht.......
En niet teveel en te zwaar eten........even half rechtop rusten en dan een kleine wandeling.........diep vanuit je buik ademhalen..........dan heb je geen medicijnen nodig.