Had ik vorige week een zonnesteek? zo ja: Kan het zijn dat ik daar nu (een week later) nog verschijnselen van heb? (zie uitleg)

Vorige week tussen 12 en 4 in de zon gezeten ongeveer 3 uur, ik ben flink verbrand, Snachts werd ik heel misselijk, beroert, duizelig, hoofdpijn, smiddags bij het zonnebaden geen last gehad, wel na die tijd, maar het werd snachts erger. 2 keer heel naar wakker geworden, met overgeef neigingen, Heb ik een zonnesteek gehad? vorige week woensdag. en zo ja: Kan het zijn dat ik daar nu nog verschijnselen van heb? (een week later)
omdat ik de laatste tijd, (deze week) er niet bij ben met mijn hoofd, niet volledig, en omdat ik steeds duizelig nog ben.

ter informatie: ik word nooit bruin, en verbrand bijna nooit.
Ik heb wel iets overgewicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet zo niet meer of ik koorts had, het was wel heel warm snachts, dus ik dacht dat ik het daardoor warm had, maar misschien had ik ook wel koorts, dat weet ik alleen niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.9K

Antwoorden (3)

Ja, dit kunnen heel goed resten zijn van een niet goed behandelde danwel verwaarloosde zonnesteek. Als die goed wordt behandeld zijn de symptomen normaliter bij gezonde volwassenen wel met een paar dagen verdwenen, maar je kunt er zeker restverschijnselen aan overhouden die langer duren. Onderschat de negatieve effecten van die hitte en een dergelijke zon-intensiteit niet.

Als het echt een week geleden is dat je hem hebt opgelopen en je hebt nog steeds last, zou ik er toch voor de zekerheid even mee langs de huisarts. En voor jezelf : koelte, veel drinken en rust zijn belangrijk voor je herstel. Niet wéér 'lekker' in het zonnetje dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een week is lang voor een zonneslag:Van een goed behandelde zonnesteek geneest men meestal binnen een paar dagen zonder naverschijnselen.
Dus als je er nu nog last van hebt zou ik toch maar eens een arts raadplegen.
fremar
11 jaar geleden
Ik heb ooit een vreselijke zonnesteek gehad waardoor ik gedurende een heel jaar daarna nog geen minuut in de zon kon zijn of ik werd alweer misselijk en kreeg hoofdpijn. Veel met hoedje en zonnebril rondgelopen in die tijd. Na een jaar had ik geen restverschijnselen meer. Sterkte!