Wie heeft er ervaring ( gehad ) met Colposcopie?

Ik heb op 11 mei een colposcopie gehad. Er zijn 2 kleine weefsels verwijderd en op kweek gezet. Er moet een grotere weefsel verwijderd worden en dat doen ze met een ruggeprik. Na die colposcopie heb ik eigenlijk nog last van mijn buik. Heb buikpijn na een wandeling of als ik iets til. Soms verlies ik er bloed bij. Maar mij werd gezegt dit is maar een paar dagen ! Ben eigenlijk, eerlijk gezegt een beetje bang, ook voor de volgende behandeling. Ik heb op internet ook wat gelezen, maar ik heb toch een andere ervaring met een colposcopie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

U kunt éen tot twee weken nog bloederige afscheiding hebben die vies kan ruiken.
Je moet dus rustig aan doen totdat de afscheiding verdwenen is..dus niet tillen of lange wandelingen maken..dan zal je zien dat het sneller geneest, daarna kun je het rustig opbouwen, krijg je weer meer afscheiding, heb je toch teveel gedaan.

Heel veel beterschap en sterkte met de volgende ingreep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een colposcopie waarbij men azijn tinctuur gebruikt best pijnlijk kan zijn. Ik weet nog nadat er bij mij stukjes weefsel verwijderd werden ondanks de gynaecoloog me eerst inwendig verdoofd had ik nadien bijna niet kon gaan. Bloedverlies is normaal. Neem desnoods een pijnstiller en hou je rustig. Ben je toch ongerust neem dan even contact op met je gynaecoloog.
Mijn verdere colposcopies (en ik heb er al vele ondergaan) vielen best mee geloof me. Sterkte!