Help, welke natuurlijke middelen zijn er om in slaap te vallen???

BeHallo,

ik heb zo'n 6 tal maanden een antidepressiva moeten nemen waardoor ik 's nachts makkelijk in slaap viel, maar ik Ben er mee moeten stoppen en nu kan ik niet meer in slaap vallen. Heel mijn slaapritme iş verstoord. Het lijkt alsof ik 36 uren tijd nodig heb om in slaap te vallen :S

De naam van die antidepressiva die ik gebruikte is Remergon (Mirtazepine).

ik heb kamillethee geprobeerd maar dat helpt niet. Heb zelfs 5km gelopen gisteren en nog steeds viel ik niet in slaap afgelopen nacht :S

Bestaan er andere (natuurlijke) middelen of methodes die ik gebruiken of toepassen? Please help

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe laat heb je hardgelopen? Het beste is 1,5-2 uur voor het slapen.

Antwoorden (6)

Melatonine is een stofje dat je eigen lichaam aanmaakt. Er zijn tabletten met melatonine op de markt, die als slaappillen gebruikt worden. Verder zijn er ook homeopatische geneesmiddelen, ik weet niet uit m'n hoofd wel geneesmiddel, maar daarvoor kun je terecht bij de apotheek of de drogist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het opgezocht, het heet "Dromeasan". Zie bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Maar melatonine als 1 pilletje van 0,1 mg zal weinig doen.
grotere doseringen zijn ook te krijgen, zowel met als zonder recept.
Als de vraagsteller het vandaag nog wilt proberen, dan kan je gerust een potje met 500 0,1mg pilletjes halen en er meerdere nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de huisarts kun je op recept melatonine krijgen met een hogere sterkte, de kosten worden echter niet vanuit de zorgverzekering vergoed.
Toen ik je verhaal las, dacht ik eigenlijk gelijk aan de goji bes. Deze bes wordt veel gebruikt in de chinese geneeskunde, is erg lekker en je kunt hem overal in verwerken. Daarnaast zou ik voordat je wilt gaan slapen even een blokje lopen door de frisse buitenlucht. Kopje kamillethee of chinese groene thee en lekker je bedje opzoeken op reis naar dromenland.. succes, dit moet lukken..
Ik merkte al resultaat na een korte week en eet nu elke dag de goji bessen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve de dingen die je kan drinken en activiteiten, die zeker kunnen meehelpen, maar het bij jou niet doen, helaas, is er nog iets heel belangrijks.
Je kan namelijk niet goed slapen, als je hoofd niet goed 'leeg' is. Ik neem geen aannames waarom je op AD zat, maar ik heb ze ook geslikt in het verleden en denk dat dit onderdeel iets is wat je niet over moet slaan.
Je hoofd echt leeg maken kan natuurlijk niet en dat zou dan weer een stresspunt zijn dat dat niet lukt. Wat je wel kan doen is een notitiboekje naast je bed leggen en daar vanalles in opschrijven dat in je hoofd opkomt, zodat het niet blijft hangen of iets om te piekeren wordt.
Wat bij mij ook helpt is lekker met het raam open slapen. Als dat bijv in jouw buurt niet kan, laat het dan goed lichten voor je gaat slapen, want 'verse' buitenlucht en ventilatie is ook heel belangrijk.
Ik doe ook aan Mindfullness meditatie wat heel zweverig klinkt, maar probeer maar es als alternatief voor schaapjes tellen, gewoon afwisselend op onderdelen van je lichaam te focusses, van je ademhaling tot je grote teen. Daar val ik altijd van in slaap ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Boeh @ mijn spelling:

*lichten = luchten
* focusses = focussen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook nog wat onschuldige huis- tuin- en keukenmiddeltjes voor: lekker warm douchen net voor je gaat slapen, lavendelgeur naast je bed, anijsmelk drinken, NIET in bed tv gaan liggen kijken of een spannend boek lezen, zorgen dat het lekker fris is op je slaapkamer, maar behaaglijk warm in je bed, en niet gaan liggen piekeren als je eenmaal in bed ligt. Wat ik zelf ook nog doe: pen en papier op het nachtkastje leggen. Als ik bang ben iets te vergeten, of ergens over nadenk, schrijf ik het op, zodat ik er vanaf ben, en er de volgende dag mee verder kan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bekijk de link.....en ga dat doen !!!!......je leert totaal te ontspannen.......c.d. op Mp3 speler zetten en lekker in bed voor het slapen , maar ook zo maar overdag naar gaan luisteren.heb dat ook gedaan......na afkicken van slaaptabletten....is niet zweverig maar mooi.
Je kunt het downloaden.bij de Bieb halen.of kopen.
Echt een superaanrader.........probeer het in ieder geval ben er zeer enthousiast over.........
Sterkte want ik weet hoe erg het is niet te kunne slapen.het ondermijnt je leven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij altijd helpt (en vele anderen) zijn de video's van TexasHihgDef. Velen zijn hem dankbaar omdat ze kunnen slapen. Geluid van regen, kabblende beken, golven van de zee, storm en wind, noem maar op. eniet ervn zou ik zeggen en wedden dat je in slaap valt :)
Succes!

Toegevoegd na 33 minuten:
Kabblende=kabbelende
eniet ervn= Geniet ervan