In gewicht kom ik aan, en mijn handen/vingers zijn dikker en pijnlijk. Herkent iemand dit?

De laatste 3 weken ben ik 5 kilo aangekomen. Mijn handen en vingers zijn verdikt, en inmiddels beginnen een aantal vingers aan mijn rechterhand zeer te doen (constante lichte pijn).
Ik kan zelf geen verklaring verzinnen. Ik eet normaal, beweeg voldoende, en er hebben geen veranderingen plaatsgevonden.
Iemand die dit herkent?

Toegevoegd na 1 minuut:
De schildklier is niet de boosdoener van het aankomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Omdat je dikke handen hebt,en ook ben aangekomen,zou ik zo snel mogenlijk naar de dokter gaan.Waarschijnlijk houd je vocht vast,en daar moet de dokter echt naar kijken.
11 jaar geleden
Ik zou snel naar de dokter gaan, het kan vanalles zijn.
Het is niks ergs, maar voor de zekerheid zou ik toch even gaan.
Meestal is het dat je lichaam vocht vast houd of vitamine te kort.