Mijn neus is al twee jaar verstopt. Hoe verhelp ik dat?

Ik heb al heel lang last van een verstopte neus. Daardoor heb ik vermoeidheid en vaak last van hoofdpijn en gapen.

Mijn tussenschot is al rechtgezet en m'n inwendige neusschelpen zijn al verkleint.
Vaak is 1 neusgat open en als ik dan op mijn zij ga liggen is ineens het andere neusgat open en de andere weer dicht.
De kno arts zegt dat het kan zijn dat ik snachts te weinig zuurstof opneem en dat ik daardoor onuitgerust wakker wordt s ochtends.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Toegevoegd na 3 dagen:
En hoe weet ik of ik poliepen heb of dat het vol snot zit? Kan ik dat ergens aan merken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (8)

Probeer stomen of een sauna maar dat is het zelfde of vraag aan je huisarts of die een medicijn heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de medische benadering heb je al contact met een specialist, dat moet je blijven volhouden.

Het enige dat ik daarnaast kan bedenken is dat je regelmatig met een doorgesneden ui naast je bed moet gaan slapen. De vrijkomende gassen uit de ui (traangas) zorgen voor een in de regel goede ademhaling, en het voordeel is dat het in hele lage dosering gebeurt.
Succes...
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je poliepen (vleesbomen) in je neus, die een vrije doorgang van lucht belemmeren. Hier zijn geen medicijnen voor, maar ze moeten dmv een lichte chirurgische ingreep verwijderd worden. Mijn zoon heeft het 3 jaar geleden gehad. Je krijgt een lichte narcose, als ik me goed herinner duurt de ingreep ong. 20 min. Je kunt meestal 2 uur na de ingreep naar huis. Het vervelendste ervan is eigenlijk nog dat je 2 dagen met een met tampons dichtgestopte neus zit. Dan moet je terugkomen bij de KNO-arts, hij verwijdert het verband en doet een nacontrole.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het geen neuspoliepen zijn?

Toegevoegd na 57 seconden:
Sorry ik had niet gelezen dat er al iemand met zoon antwoord was maar misschien kun je wel even naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eens een second opinion aan. Ik kan het niet waarderen in je KNO-arts dat hij zegt dat je te weinig zuurstof opneemt om uitgerust wakker te worden, en het daarbij laat. Voor apneu-patienten zijn er bijvoorbeeld zuurstofmaskertjes, die helpen om beter te ademen.
Ik zou echt eens een andere dokter om advies vragen.
Je kan toch ook niet de rest van je leven tussen de uien gaan slapen? (en zo geweldig helpt dat nou ook weer niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn neef had hier volgens mij ook wel eens last van gehad (niet twee jaar, maar hij had ong. dezelfde klachten). Bleek dus dat zijn hoofd vol snot zat. Misschien is het een idee om even langs het ziekenhuis te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even dit; als je teveel neusdruppels of neusspray gebruikt kunnen je neusslijmvliezen zo opgezwollen raken dat het lijkt alsof je een verstopte neus hebt, stoppen met druppels of spray is daarvoor de enige oplossing. (Eigen ervaring).

Verder zou je kunnen hebben wat ik ook in lichte mate had. Je holtes zouden vol met snot kunnen zitten, wat de hoofdpijn zou verklaren en het snot kan niet goed weg door te nauwe buisjes, waardoor er altijd snot zit wat ook constant in je neusholtes komt.
Het op je zij gaan liggen en vervolgens op je andere zij ken ik ook. Ik denk dat dit de overdaad aan snot is die van de ene kant naar de andere kant van je hoofd gaat (eigen theorie).

Kan je normaal 'klaren' (je neus dichtknijpen en dan blazen en ploppen met je oren) en is je gehoor goed? Wellicht zitten je gehoorgangen verstopt, of wat ik had, het gaatje in je trommelvlies dicht of te klein. Plastic buisjes in mijn trommelvliezen hebben wonderbaarlijk genoeg een hoop van mijn klachten verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er al een keer een foto gemaakt om te kijken of je holtes vol zitten als dat zo is dan krijg je een kuur.
Kunnen ze dat ook testen dan dat je s'nachts te weinig zuurstof opnemeemt?Je moet dit soort dingen toch zeker weten als je dit als arts zegt.Ik vindt het te gemakkelijk door gezegt want het lost niks op voor jou.Wij hebben een soort neusapparaat waar je een beetje zout in doet en moet je dan in je neus doen dit werkt super en wordt ook wel door kno artsen aanbevolen.Mocht je willen weten hoe dit heet dan zoek ik het even op ik weet nu niet precies hoe het heet.