Het voelt alsof ik blauwe plekken heb maar er zit niks. Wat kan dit zijn?

Ik ben 17,5 jaar, man, gezond en gebruik geen medicatie. Ik heb de afgelopen maand steeds het gevoel dat er op allerlei plekken van mijn lichaam een blauwe plek zit. Dan ga ik kijken en dan zit er niks. Wat kan dit zijn?
Zo had ik bijvoorbeeld gisteren het gevoel van een blauwe plek onderop mijn grote teen, en een tintelend gevoel aan deze teen. En een week geleden het gevoel van een grote blauwe plek op mijn hand. Daarvoor al een paar keer op mijn benen en armen.
Ik durf er niet zo goed mee naar de huisarts te gaan want ik ben bang dat die zegt dat het tussen mijn oren zit en ik weet zeker dat dat niet zo is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (6)

Blauwe plekken die kan je toch zo maar niet voelen,geloof dat dit toch een beetje tussen je oren zit...
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet ook daadwerkelijk pijn met lopen dus ik vraag me dat af. En waarom zou ik me inbeelden dat ik een blauwe plek heb? Het is geen angst om blauwe plekken te hebben of iets dergelijks...
Hoi, geen idee. Klinkt als een concrete en serieuze klacht. Weet je, bij alles waar je je bezorgd over maakt moet je gewoon ff naar de huisarts gaan! Die heeft echt niet de diagnose dat het tussen je oren zit hoor! Anders is het een hele slechte arts. Nooit voor de dokter (of uberhaupt een ander) denken..... vind jezelf en je gezondheid maar gewoon belangrijk!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor dingen die tussen je oren zitten kan je bij je huisarts terecht, doe vind dat niet raar of zo.
Mijn advies zou zijn, kijk het nog eens een paar weken aan, heb je er dan nog steeds last van ga je naar je huisarts.
Misschien komt de pijn meer van binnenuit, zenuwen of spieren, het kan vanalles zijn. Pijn krijg je meestal niet voor niets, het komt ergens vandaan. Als je het zelf niet weet, ga je daarvoor naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 15,9 en heb er ook vaak last van in mijn rechter en linker pols. nou kneus ik deze vaak, omdat ik dat vaak heb, voel ik het amper meer. het voelt nu als een blauweplek. overterwel je voelt het alleen als je er op drukt. misschien moet je ff langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt best een beurse plek hebben zonder dat die blauw is. En als je er aan gaat voelen, wordt het alleen maar beurser.
Maar als je je zorgen maakt, zou ik toch naar de huisarts gaan. Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Als die zegt dat het tussen je oren zit, is er niks aan de hand, want dat verwacht je al. Dan kun je altijd vragen wat dan de beste manier is om ermee om te gaan, misschien heeft de huisarts daar tips voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even langs de dokter a.s. week en vraag of hij je wil onderzoeken én bloed wil laten prikken. Beter het zekere voor het onzekere nemen....