ik hoor toch ongesteld te worden?

mijn vraag ik.bn vorige week zondag gestopt met de pil stopweek woensdag moest ik weer beginnen maar ben tot nu toe nog nie ongesteld geworden maar ook niet zwanger weet iemand wat dit is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Geen probleem. De pil zorgt er namelijk voor dat de vruchtbare periode niet plaats vind. Door abrupt te stoppen met de pil is je lichaam van slag en wordt alles verstoort. Mocht dit probleem zich na een maand nog voordoen zou ik de huisarts raadplegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je al langere tijd aan de pil bent kan het voorkomen dat de ontrekkingsbloeding niet komt. Dit is in principe geen probleem.

Ook als je een periode hebt met veel stress kan de bloeding later komen of helemaal niet komen.

Er zijn verschillende redenen waardoor je geen bloeding kunt hebben. In principe is dit geen probleem maar als het vaker uitblijft kan het zeker geen kwaad om naar je HA te gaan. Maar nu, voor een keer, zou ik je geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vertelt niet hoe lang je de pil al slikt, maar als dat nog maar pas is, is dit verschijnsel niet zo vreemd. Je lichaam moet zich er nog op instellen en wennen aan de hormonen die je binnenkrijgt. Kijk dan ook niet vreemd op als je binnenkort wel ongesteld wordt terwijl het niet je stopweek is. Dit is meestal een lichtere bloeding en wordt ook wel spotting of onttrekkingsbloeding genoemd. Na een paar keer zul je merken dat je cyclus vanzelf regelmatig wordt. Merk je over een maand of twee a drie nog geen verbetering dan kun je het beste even bij je huisarts langsgaan. Dit geldt trouwens ook als je de pil wel al langer slikt en er geen direct aanwijsbare oorzaak (stress, ziekte) voor het uitblijven van je bloeding is.