Is mijn arm waarschijnlijk gebroken of is er een spiertje gescheurd?

Ik ben woensdag begonnen met het gewichtheffen dit had ik al eens eerder gedaan maar laten verslappen en toen ging ik oefenen met 5kg per hand en gisteren toen ik in de middag aan het computeren was kreeg ik ineens last van mij bovenarm en nu krijg ik hem niet meer boven mijn schouder zonder mijn andere hand te gebruiken ik ben nu bang dat hij gebroken is omdat ik woensdag stage moet gaan lopen ik wil graag weten of iemand mij kan vertellen of het gebroken kan zijn of dat het waarschijnlijk gescheurd is er is verder niets bijzonders gebeurd
Mvg Nigel

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb mijn zelfde arm trouwens al eens eerder gebroken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

hoogstwaarschijnlijk is het een spieren kwestie..
maar als je twijfelt ga je langs je huisarts en vraag een foto aan in het ziekenhuis, daarmee kan worden bevestigd of...hij gebroken is...of niet..
vanaf onze pc kunnen we helaas dat niet zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen iemand vertellen die het ziet: naar de huisarts dus of nu nog de huisartsenpost bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen heb jij je arm behoorlijk overbelast en daar kan je veel last van hebben. Ik zou er niet van uit gaan dat die gebroken is, maar voor de zekerheid kan je dat altijd laten nakijken. sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het tillen van een (te zwaar) gewicht breken je botten niet. Als je bovenarm gebroken is dun doe je er niet zo gek veel mee. De schouder is echter een heel ingewikkeld gewricht qua spieren en banden. Heel goed mogelijk dat je inderdaad een stukje spierweefsel beschadigd hebt. Dat moet natuurlijk genezen en dat gaat het beste door het niet te overbelasten maar wel die schouder zo goed mogelijk te blijven bewegen. Dat laatste om verdere ellende met die schouder te voorkomen, want een schouder zit snel op slot bij inactiviteit. Je kunt even afwachten wat er de komende dagen met de pijn gebeurt maar voor de zekerheid kun je rustig even naar de huisarts gaan. Mogelijk heeft die nog een paar tips over hoe je er het beste mee kunt omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat noem je een "lamme"arm.
Je hebt waarschijnlijk je arm overbelast,kan een pees zijn,of een spier.
Als je pas last krijgt tijdens computeren is het echt niet gebroken,dan had je wel meteen pijn met je arm optillen.
geef het een paar dagen de tijd om te rusten en als het dan nog niet minder is de klacht even langs de huisarts.