Teennagel na val deels wit, wat is dit?

Ik ben vannochtend van de trap gevallen en nu is mijn teennagel deels wit (deed ook erg veel pijn). Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dat stukje losgeslaten van je huid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
witte vlekjes (of in jouw geval een grote witte plek ) op nagels kan je vergelijken met blauwe plekken.
Het is dus eigenlijk een blauwe plek van de nagel.
Je krijgt deze als je, je nagel stoot en je ziet ze dus vaker op je vingernagels. Veel mensen denken dan aan kalkgebrek maar dat is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de val zal je ongetwijfeld met die teennagel ergens krachtig tegenaan gestoten hebben. Hierdoor is de nagel van het nagelbed losgekomen. Je zal ook kunnen vaststellen dat ie deels los zit. Dat gedeelte dat nu los zit wordt wit.

Op zich niets ernstigs, de nagel groeit gewoon door en zal zich onder normale omstandigheden gewoon herstellen. Hou de nagel wel kort en voorkom dat er vuil onder de nagel kan komen.