Hoe leggen ze een zenuw lam? en wat erna?

Ben bij neuroloog geweest en die wil een zenuw in mijn rug lam leggen ivm vordering herstel hernia
Nu wil ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft
En mij bv kan vertellen hoe dat gaat en
kan ik daarna gewoon op de fiets naar huis zijn er dingen waarmee ik rekening mee moet houden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf twee verschillende behandelingen gehad die er op gericht waren om pijnstillend te werken. Bij de ene verhitten ze een naald tot een bepaalde temperatuur en branden ze hem omhulsel van de zenuw, die daarna minder goed signalen door kan geven. Bij de andere spuiten ze alleen verdovende en ontstekingsremmende stoffen in (wat ze ook doen bij de eerste behandeling). Beide gebeurt onder röntgen doorstraling.
Ik mocht niet zelf auto rijden. Ga er maar vanuit dat jij beter iemand mee kam nemen voor het vervoer.
Mijn persoonlijke ervaring met de eerste was, dat ik klachten over gehouden heb en de behandeling (rf rhizomie) erg vervelend vond. De tweede behandeling (transepidermale injectie) is milder, kan effect hebben. Helaas hebben ze daar ook een keer mee zitten te prutsen, waardoor ik erge pijnklachten aan heb overgehouden. Waarschijnlijk is dat pech, maar stel je de vraag is dat echt nodig...