Ik heb een soort breukje in mijn knie, nu moet ik op krukken lopen, en voor 50% steunen op mijn 'pijnlijke been' waarom niet 100% NIET op steunen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Belasten, dus gewicht zetten op een bot, stimuleert de botaangroei. Bij een breuk is soms een periode van rust absoluut nodig om het te laten genezen, maar daarna is het echt noodzakelijk dat iemand er weer op gaat lopen, omdat dit het bot sterker maakt.

Jij hebt - daar ga ik vanuit - een type breuk waarbij het niet noodzakelijk is dat je volledig ONbelast loopt. In dat geval is het beter om wél wat te steunen op je been, omdat dit goed is voor de aanmaak van het bot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een botbreuk is een zwakke plek ,dus 100% steun zal je botbreuk beschadigen en daardoor langer duurt voordat het genezen is.