De oegening superman is hier goed voor.
Ga op je buik op de grond liggen, languit (liefst op matje.
Til nu je armen, hoofd en benen een stukje van de grond, zoals Superman in de lucht vliegt.
Hou dit 5-10 seconden vol en ga weer liggen.
Herhaal dit een paar keer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spring dus niet net als superman van gebouwen af, voordat je het antwoord niet helemaal gelezen hebt :p
Ritsuka
12 jaar geleden
In de bron kun je een plaatje zien dat het wat duidelijker maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat degene die de vraag stelt niet leest, maar je kunt bij sommige mensen niet voorzichtig genoeg zijn ;) goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad een goeie, maar traint alleen je onderrug. Weet je misschien ook nog wat voor de rest?
Ritsuka
12 jaar geleden
Hier een hele lijst: http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/rugoefeningen-voor-thuis.asp
Zijn deze goed?
Ik ken het die pijn in de rug. Van alles geprobeerd, totdat ik 's ochtends naar het programma Nederland in beweging. Goed programma, je voelt je snel fit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, met karel noten :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die niet;)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gevolgd, best leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oefeningen lijken simpel, maar dat is het totaal niet/echtniet.
Bij een te grote belasting van je rugspieren, moet je je buikspieren extra trainen. Bij goed getrainde buikspieren worden de rugspieren ontlast.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je buikspieren te groot zijn in verhouding met je rugspieren trek je de rug krom, zo kreeg ik een hernia, aldus de neurochirurg die mij geopereerd heeft.
Ivana
12 jaar geleden
Ik ging enige malen per jaar door mijn rug. Physiotherapeut gaf mij de raad buikspieroefeningen te doen en gaf schriftelijke adviezen mee. Nu al 7 jaar geen 'spit' meer gehad. Daarop is mijn antwoord gebaseerd.
Opdrukken voor je bovenrug, die hyperextensions van het eerste antwoord voor je onderrug. Maar als je buikspieren traint zou ik alles trainen, anders staat je lichaam niet in verhouding en dat is sowieso ongezond.

Ik las van de week op een forum het volgende:

"A skinny guy with abs is like a fat chick with big boobs, it just don't count."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op jou knieen en met jou handen op de grond .
Hou jou linkerarm en jou rechterbeen gestekt .
doe dit ongeveer 1 min .
En ga dan wisselen .
Nu met jou rechterarm en linkerbeen .
En herhaal dit enkele malen .