De symptomen van Candida Albicans Schimmelinfectie zijn:

Een Candida infectie kan gepaard gaan met wel meer dan 50 verschillende symptomen. Lang niet alle genoemde symptomen zijn bij alle mensen die een Candida infectie hebben aanwezig en ook worden niet alle symptomen door Candida alleen veroorzaakt. Het gemiddelde Candida slachtoffer heeft vaak last van meerdere symptomen.

De eerste tekenen zijn vaak een opgeblazen gevoel, obstipatie, winderigheid, buikkrampen en anale jeuk. Daar de geslachtsorganen vlak bij de anus liggen is dit een van de plekken waar de Candida infecties (en jeuk) kunnen veroorzaken. In een later stadium breekt de Candida door de beschermende slijmlaag in de darmen en komt in het bloed terecht. Het reist nu door het lichaam en groeit uit tot een ware plaag die vele symptomen kan veroorzaken.

Een opsomming van klachten is terug te vinden op onderstaande bronlink.

Er zijn 4 stappen die je kunt ondernemen om er wat aan te doen:

STAP 1) Het aanpassen van je voeding
STAP 2) Neutraliseer de Candida met natuurlijke middelen.
STAP 3) Het afweersysteem moet weer sterk worden gemaakt.
STAP 4) De darmflora moet weer in balans gebracht worden.

Meer gedetailleerde info kun je hier vinden: http://www.candida.nl/?content=5

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De symptomen zijn :

Niet alle genoemde symptomen zijn bij iedereen (tegelijkertijd) aanwezig en ook worden niet alle symptomen door Candida alleen veroorzaakt

1 - branderige gevoelige plekken op het lichaam
2 - allergieën (chronisch verstopte neus, astma, hooikoorts, huiduitslag en jeuk)
3 - herhaalde infecties (Candida tast de afweer aan)
4 - buikpijn
5 - constipatie of diarree
6 - opgezette buik
7 - menstruatiestoornissen en premenstruele klachten
8 - witte vloed
9 - steeds terugkerende bronchitis
10 - slechte adem
11 - blaasontsteking
12 - prostaatklachten
13 - steeds terugkerende ooginfecties
14 - vlekken voor de ogen
15 - oorpijn en doofheid
16 - spruw (witte aanslag in de mond)
17 - gewrichtszwellingen
18 - moeite met spreken
19 - verergering van de klachten door vocht
20 - kalknagels en voetschimmel
21 - snel optredende blauwe plekken
22 - tintelingen en gevoelloosheid aan bijv. de vingers
23 - maagzuur (niet specifiek)
24 - voedingsintolerantie
25 - dof en onwelriekend haar
26 - klachten die ontstaan t.g.v. bepaalde geuren, zoals parfums en benzinedamp
27 - zweetvoeten
28 - hypoglykemie

Toegevoegd na 2 minuten:
De behandeling :

Candida-infecties zijn te behandelen met natuurlijke middelen, die samengesteld zijn uit plantenextracten met een antischimmel, antimicrobiële en antiparasitaire werking. Enkele voorbeelden hiervan zijn caprylzuur, grapefruitzaad extract, knof­look extract, Pau d' Arco, Papaja of combinaties hiervan. Voor een krachtige werking dienen deze extracten op de werkzame stoffen gestandaardiseerd te zijn. Het voordeel van deze extracten is dat ze de Candida aanpakken, zonder daarbij de gezonde darmflora aan te tasten. Ondersteuning met een krachtig probioticum met meerdere soorten melkzuurbacteriën versterkt de werking van het natuurlijke middel en zorgt ervoor dat Candida Albicans minder kans heeft om zich te vermenigvuldigen en zich aan de darm te hechten.

Om van een Candida schimmelinfectie af te komen dienen onderstaande stappen tegelijkertijd te worden uitgevoerd. Deze natuurlijke aanpak is een beproefd recept uit de natuurgeneeskundige praktijk en heeft tot doel om de Candida onder controle te krijgen en de natuurlijke balans van het lichaam te herstellen. Zie het als een soort van kuur die je gaat volgen gedurende een bepaalde tijd. Het aanpassen van de voeding en de natuurlijke middelen gaan daarbij hand in hand. Ze hebben elkaar nodig om de balans in het lichaam te herstellen en de Candida te verdringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de vrouw verraadt een schimmelinfectie zich door hevige irritatie of jeuk aan de schede. De schaamlippen zwellen op er verschijnt een wit brokkelig verlies. Bij een hevige schimmelinfectie worden de huid en de slijmvliezen rond de schede helemaal rood.

Jeuk aan de eikel is bij de man vaak het eerste teken, gevolgd door roodheid en zwelling van de voorhuid. Tussen de voorhuid en de eikel vormt zich een brokkelige afscheiding.

Een eenvoudige behandeling met een crème of vaginale ovulen brengt snel totale genezing. Meestal is een kuur van één of enkele dagen voldoende. Sommige mensen geven de voorkeur aan een therapie met anti-schimmeltabletten via de mond. Tijdens de behandeling is seksueel verkeer toegelaten.

Bij terugkerende schimmelinfecties brengt de aanpak van de bevorderende omstandigheden vaak meer baat dan langdurige anti-schimmelbehandelingen. Bij mannen met geregelde schimmelinfecties van de eikel kan besnijdenis de gunstige groei-omstandigheden voor Candida albicans opheffen en de terugkerende ontstekingen doen ophouden.
fremar