Als ik in een ruimte ben waar veel mensen zijn of waar veel dingen te zien zijn, dan word ik draaierig en erg moe, hoe komt dit?

Dit heb ik vaak als ik bijv. aan het winkelen ben of in een ruimte zit waar veel mensen aanwezig zijn. Dan heb ik het idee dat er zoveel op me af komt. Zodra ik dat voel, dan word ik draaierig en heel moe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als HSP,ik kan daar ook slecht tegen,ik krijg het dan ook benauwd en heb het idee dat er van alles op me af komt.
Ik kan ook niet tegen te veel prikkels:geluiden,beelden,overal waar veel mensen zijn.
Ik ben zelfs wel eens een bios uit gevlucht,kon de beelden en het harde geluid dat van alle kanten uit speakers kwam niet verdragen.
Ik kreeg het benauwd en bloedheet en moest weg uit die drukke bioscoop.
Je bent niet de enige,echt veel mensen hebben dit.

Het beste antwoord

Het klinkt als dat je 'overprikkeld' bent. Het geluid en bewegingen komen ongefilterd bij je binnen. Overprikkeling kan veel oorzaken hebben. Als je in een stressvolle periode zit, kun je maar weinig extra prikkels verdragen en ben je dus ook sneller 'overprikkeld'. Onverwerkte trauma's kunnen er ook toe bijdragen. Maar je hebt ook mensen die hypersensitief zijn (HSP: hyper sensitive person). Dit zijn maar enkele voorbeelden. Wellicht herken je iets in onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Je bent me net voor - ik had een soortgelijk antwoord willen geven. +
Cryofiel
12 jaar geleden
Giede tieviegubg!
Cryofiel
12 jaar geleden
Oeps - rechterhand stond scheef boven het toetsenbord (één toets te ver naar links). Ik bedoelde: Goede toevoeging!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook een goede toevoeging :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!