Pijn in holtes, maar niet verkouden. Wat kan dit zijn?

Ik heb al de hele week hoofdpijn (boven mijn ogen en bij mijn slaap) en sinds vandaag ook pijn in mijn jukbeenderen en oorpijn. Als ik heel erg verkouden ben en alles verstopt zit heb ik dit ook, maar kan nu gewoon vrij ademen. Waar kan dit zijn?

Toegevoegd na 30 seconden:
eehh bedoel natuurlijk WAT kan dit zijn :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
54.7K

Het beste antwoord

Je kunt een voorhoofdsholteontsteking hebben.
De holten in de schedel zijn bedekt met slijmvliezen. Via kanalen loopt het slijm naar de neusholte. Wanneer die kanalen verstopt zijn kan het slijm niet weg en kunnen de slijmvliezen ontstoken raken. Dan heb je last van sinusitis.
Meestal heeft de patiënt met een voorhoofdsholte-ontsteking een verkoudheid gehad, of hij/zij is verkouden.

Bij een voorhoofdsholteontsteking is er sprake van pijn rond het voorhoofd en de ogen en de bovenkaak. Ook kan er sprake zijn van bloed in het slijm en een drukkend vol gevoel in het hoofd. Vaak is er in de ochtend pijn en neemt de pijn bij bukken toe. In enkele gevallen kan er sprake zijn van koorts. Naast deze symptomen verdwijnt vaak ook de smaak en reuk bij de patiënt en kan kauwen pijnlijk zijn. Tenslotte is er pijn in de kiezen.

Sinusitis geneest vanzelf en hoeft niet door een huisarts gezien worden. Binnen een week tot tien dagen geneest een voorhoofdsholteontsteking. Alleen als er sprake is van koorts en de koorts houdt langer dan drie dagen aan, dan is het aan te raden de huisarts te raadplegen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat je een bijholteontsteking hebt.
De enige die dit met zekerheid kan zeggen is je huisarts,hij zal dan vermoedelijk een AB kuur uitschrijven.