Ik heb last van gewrichtsklachten, wat kan dit zijn?

Op mijn borstbeen doet het pijn (bij inademen) bijmijn ribben soms (alsof ze verplaatsen) en de geweichtjes op mijn handen en voeten ook wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit doet denken aan Lyme. De ziekte heerst de laatste jaren explosief in Nederland met een toename van +400%.
Een misverstand is dat de bacil alleen door teken wordt overgebracht: dat is niet zo, vlooien, muggen en mijten kunnen ook de infectans zijn.
Het is dus niet vreemd dat je rechts in je been door een mug wordt gestoken en dan links heftige kniepijn hebt.
Lyme is oorspronkelijk een militaire uitvinding op de laboratoria van Long Islands to. New-York (bron: Arts, Therapeut en Apotheker A'dam). De bacil graaft zich eerst in in het bindweefsel rond gewrichten en wordt hierna een virus - daarna muteert het nog verder tot een schimmelspore zodat onze afweer de bron van de daaruit komende bacillen niet kan bereiken want bindweefsel is voor macrophagen niet doordringbaar.
T.o.v. reuma heeft Lyme enkele verschillen: reuma = 24h v/d dag pijn - maar dat doet Lyme niet: dat geeft in de slaap dus gèèn pijn, wel spierstijfheid door het bacteriegif.
Als je goed gezond bent en veel vitamines gebruikt kun je in principe de ziekte na ± 3 jaar spierpijn overwinnen maar garantie is hier niet te geven. (heb het dus ook...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan van alles zijn. Als je in de groei bent, kan het domweg groeipijn zijn.
Als je een zinnig antwoord wilt, kun je beter met je huisarts overleggen, die kan je ook bekijken en navragen hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De klachten die je noemt, zijn zogenaamde aspecifieke klachten. Dat betekent dat ze voorkomen bij heel veel verschillende ziektes en aandoeningen, en ook dat ze niet altijd op een ziekte hoeven te wijzen. Dat betekent dat het niet mogelijk is om aan de hand van deze klachten te zeggen wat daarvan de oorzaak is, omdat ze letterlijk meer dan honderd verschillende oorzaken kunnen hebben.

Op je letterlijke vraag, dus de vraag wat het kán zijn, is het antwoord dat zulke klachten kunnen duiden op overbelasting, griep of een andere virusinfectie, allerlei vormen van reuma, een probleem met schildklier of lever, een erfelijke aandoening, bijwerkingen van medicatie, mentale stress, slijtage, een verkeerde lighouding 's nachts, een bacteriële infectie, oververmoeidheid, en nog veel meer. Het is onmogelijk om via internet aan te geven wat bij jou de oorzaak is, maar de oorzaken kunnen dus variëren van iets dat totaal onschuldig is en vanzelf overgaat, tot iets ernstigs dat niet te genezen is, en werkelijk álles daar tussenin. Het meest voorkomend zijn de onschuldige oorzaken, dus overbelasting of een virusinfectie.

Als jij wilt weten wat in jouw geval deze klachten veroorzaakt, zul je naar je huisarts moeten gaan. Die kent jouw voorgeschiedenis, is bekend met eventuele andere aandoeningen of medicatie die je gebruikt, en kan precies in kaart brengen wat voor klachten je hebt, en wanneer je daar het meeste last van hebt. Daarnaast kan de huisarts lichamelijk onderzoek doen, en indien nodig ook andere onderzoeken aanvragen, zoals bloed- of röntgenonderzoek. Dus als je deze klachten langer hebt dan een paar weken, of als de klachten zo ernstig zijn dat ze je beperken in je dagelijks leven, dan luidt mijn advies: ga naar je huisarts. Die zal al je vragen veel beter beantwoorden dan wij hier op GV dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit antwoord kan ik dat van mij wel in de prullenbak gooien!!!!. Een dikke +
Als je op de vinger gewrichten ook bobbeltjes kunt voelen en als je deze aanraakt, zeer doen, dan heb je een vitamine D te kort.
Meer buiten zijn voorkomt een vitamine D te kort, ook kun je vitamine D halen bij de drogist.
Let op, als het vitamine D te kort is, dan kan het wel 3 maanden duren voor dat je er van af bent als je elke dag D slikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je verhaal zoals je t hier beschrijft kan niemand opmaken wat er aan de hand is noch wat de oorzaak is. Alle Lyme, reuma, vit tekorten e.d. zijn giswerk en kunnen je alleen maar angstig maken.

Als je het echt wilt weten sluit ik me aan bij Hippo.