Piep in oor na harde klap. Gaat dat over?

Mijn broer heeft een paar dagen geleden een (chemische) explosie op zijn werk gehad. De klap was hard en hij stond dichtbij. Vanaf toen hoort hij een constante piep in zijn oor. Kan die piep nog wegtrekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft ie wel even zijn trommelvlies laten nakijken door een arts?

Antwoorden (5)

Ik adviseer wel even dat je maar de dokter gaat die kan testen afleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is al gebeurd. Hij zegt er niks aan te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom hier een min opgeven?
En 14Kim... Jouw antwoord doet niet terzake, de vraag was n.l. of dat gepiep in de toekomst stopt. Dat heeft de dokter je kennelijk niet verteld, omdat jullie er niet naar gevraagd hebben. Dus kom je nu hier vragen. Ik denk dat het nooit meer overgaat als het niet binnen 3 dagen weg is. Ik heb al tientallen jaren een piep, waaraan ze niets kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb je het over 'min geven' ? wat is dat?
Normaal gezien gaat dat wel weer weg, maar ik zou via zijn baas naar een bedrijfsarts gaan om te kijken of er schade is. Mocht er schade aan zijn gehoor zijn of iets dergelijks, krijgt hij eventuele operaties of andere kosten die hij daarvoor maakt vergoed. Het betrefd immers een ongeval tijdens zijn werk. Eigenlijk had hij dit 30 minuten na de klap al moeten melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hij is eigen baas. Kosten maken niet uit als het maar over gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het inmiddels nog niet weg is, dan zo snel mogelijk naar de huisarts!!
Zo vlug mogelijk uw baas op de hoogte stellen en dan naar de arts of oorarts voor het geval het hier om tinnitus zou gaan.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, zie: http://www.tinnitus.nl/over-tinnitus.html
Zo iets moet je rustig afwachten,natuurlijk komt dit van de klap,maar of dat blijvend is heeft een poosje nodig om dit vast te kunnen stellen.
Als zo iets blijvend zou zijn, dat heb je gehoor schade,maar dat kan een kno arts pas vast stellen na verloop van tijd.
Ik denk dat de piep een reactie is van de klap,als een piep blijvend is ,is meestal van langdurig hard geluid.
12 jaar geleden
Het trommelvlies is niet het probleem (kinderen hebben er soms buisjes in, door een opening dus).
Het probleem zit in de tasthaartjes in het slakkenhuis. Als er een gebroken is komt het niet meer goed. Ze groeien niet meer aan.
Dat kan ook niet geopereerd worden.
Misschien is er niets gebroken, maar licht beschadigd. Een gehoorcel (of je hersenen) kan dit soms opvangen.
Niemand weet of dit nog herstelt. Gewoon afwachten en hopen.