kan wonen in een nat huis de fibromyalgie verergeren?

in ons huis staat vaak veel water onder de vloer, kan het ijn dat door vocht je klachten erger worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, vocht kan de klachten verergeren. Sowieso is een vochtig en nat huis ongezond, ook voor andere lichamelijke klachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Patienten met klachten geven vaak aan dat bij vochtig weer de klachten erger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Bij fibromyalgie heeft meestal kou meer invloed dan vocht, dit in tegenstelling tot reumatoïde artritis. Volgens mij is de invloed van vocht op fibromyalgische klachten nooit aangetoond, maar patiënten geven wel vaak aan dat zowel koude als vocht, hun klachten verergeren. Hoewel er ook weer patiënten zijn die juist heel slecht tegen warmte kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen ervaart klachten van Fybromyalgie verschillend. Een vochtig huis lijkt me sowieso niet fijn om in te wonen maar of het echt jouw Fybromyalgie verergerd is moeilijk te zeggen.