Als ik mijn linkerwang bol blaas, dan voelt het alsof er lucht in mijn kaak zit. Het knettert een beetje, doet pijn en voelt stijf. Wat kan dit zijn?

Heb dit opgemerkt tijdens het opblazen van ballonnen en als ik te veel dwarsfluit speel. Het voelt een beetje alsof er een holte in mijn kaak zit waar de lucht zich heen verplaats. Ik heb het niet in mijn rechter kaak. Ik kan er niks over vinden op google maar ik vraag me af of het noodzaak is om naar de dokter te gaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat dus ook als ik te hard ballonnen opblaas. Het lijkt dan of er iets knapt en als je op de zijkant van je gezicht drukt (van je oor tot je kaak) dan kraakt het en voel inderdaad stijf aan en het voelt niet fijn. Ik heb er verder nooit iets aan gedaan. Misschien niet meer heel hard blazen? Maar rustig blazen? Doe dat ook en heb er nooit meer last van gehad.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb dit ook. Weet iemand al wat het is?

Antwoorden (3)

Heb je ooit een erge oorontsteking gehad? Ze zou een gaatje kunnen hebben in je buis van eustachius.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk heb je een chronische bijholte ontsteking in je linker kaak.
Heel vaak voel je daar niets van, behalve als je verkouden bent geweest, of er druk op zet door te blazen.
Deze bijholte zit op de plaats van je kaak, net onder je oogkas, vlak naast je neus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker omdat je pijn en ongemak ervaart naar de huisarts gaan, het kan goed een ontsteking of iets zijn.