Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als ik mijn linkerwang bol blaas, dan voelt het alsof er lucht in mijn kaak zit. Het knettert een beetje, doet pijn en voelt stijf. Wat kan dit zijn?

Heb dit opgemerkt tijdens het opblazen van ballonnen en als ik te veel dwarsfluit speel. Het voelt een beetje alsof er een holte in mijn kaak zit waar de lucht zich heen verplaats. Ik heb het niet in mijn rechter kaak. Ik kan er niks over vinden op google maar ik vraag me af of het noodzaak is om naar de dokter te gaan

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je ooit een erge oorontsteking gehad? Ze zou een gaatje kunnen hebben in je buis van eustachius.

Mogelijk heb je een chronische bijholte ontsteking in je linker kaak. Heel vaak voel je daar niets van, behalve als je verkouden bent geweest, of er druk op zet door te blazen. Deze bijholte zit op de plaats van je kaak, net onder je oogkas, vlak naast je neus.

Ik zou zeker omdat je pijn en ongemak ervaart naar de huisarts gaan, het kan goed een ontsteking of iets zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100