Kan de haargroei versneller door medicijnen?

Ik slik voor mijn acne het medicijn Roaccutane Isotretinoïne en sinds dien merk ik dat mijn baard sneller groeit net als het andere haar op bepaalde lichaamsdelen.

Komt dit door me medicijnen of ben ik gewoon gek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan je leeftijd ;] en niet aan de medicijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begon rond het zelfde moment en ik vond het wel erg toevallig
Ritsuka
12 jaar geleden
Staat het in de bijsluiter?

Antwoorden (3)

ja, dat kan volgens de bijsluiter:
- Als u dit medicijn gebruikt, zult u soms veranderingen bemerken in uw haar (hetzij uitval of, zelden, extra haargroei). Dit is gewoonlijk slechts tijdelijk en het komt zelden voor dat het haar blijvend uitdunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik ook roaccutane en ik heb er juist haaruitval van.. Dat verschilt per persoon ;) maar verder groeit het op m'n benen wel sneller..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roaccutane oftewel isotretinoïne heeft haaruitval en dunner worden van het haar als bijwerking. Deze bijwerking verdwijnt als je gestopt bent met het medicijn zelf.
Het ligt zeker niet aan roaccutane