Ik heb een zeurende pijn in mijn benen wat kan het zijn?

Al vanaf mn 15de heb ik last van mijn heupen,benen. Een zeurende trekkende pijn. Ik voel dat het vanuit mijn rug/onderrug komt en doortrekt naar mijn billen, heupen, benen tot enkel en soms voet. Nu ben ik een paar keer naar de dokter geweest. Toen ik 15 was hebben ze foto's gemaakt van mijn benen. Kwam helaas niets uit. Dokter hield het op groeipijn. Toen weer een keer bloedonderzoek. Kwam ook niks uit. Nu ben ik weer naar de dokter geweest en ze heeft weer lopen voelen, kijken, oefeningen etc. En ze stelde me weer allerlei vragen. Ik heb dit nu al in principe 7 jaar.. Soms blijft het weken lang weg en soms kan het uren of zelfs dagen lang aanhouden. Echt zo varierend. Ook komt het willekeurig.. S'ochtends, s'middags etc. Als het heel erg is kan ik ook niet slapen en lig ik te huilen van die enorme zeurende pijn. Het is zowel het linker als rechterbeen. Soms tegelijk en soms wisselt het af. Mijn vader is overleden aan ms en mijn moeder heeft reuma. Nu weer naar de dokter geweest en ze wilt weer dat ik me laat bloedprikken op bezinking, hb, msv, gluc, tsh, kreat, alat, kalium, natrium, vitamine b1,b6,b12,D, foliumzuur, magnesium. Als er niets uit het komt word ik doorverwezen naar een neurloog. Wie weet misschien wat ik kan hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je al eens een vaat onderzoek gehad(duplex) ? lijkt nl op pijn die je hebt bij spataderen.je bent wel jong voor spataderen maar je weet nooit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een soort van reuma zijn,maar ook kan het je SI-gewricht zijn,dat regelmatig opspeelt.De klachten die jij hebt lijken op mijn klachten,maar ik heb reumatoïde artritis en mijn SI-gewricht speelt daardoor nog al eens op.

Antwoorden (2)

Wat jij hebt kunnen we hier niet zeggen,maar volgens mij kan het maar met twee zaken te maken hebben nl.iets neurologisch ofwel een slechte doorbloeding.Is nu wel een goed idee van uw dokter om u eens door te verwijzen.
fremar
12 jaar geleden
Vanaf deze site kan niet gezegd worden wat je hebt. Als er niets uitkomt is de neuroloog geen slecht optie. Anders misschien eens een fysiotherapeut bezoeken (je hebt geen verwijzing nodig).

Dit is wel mijn invulling maar ik heb het idee dat je gezien de ziektegeschiedenis van je ouders er erg mee bezig bent of jij niet ook MS of reuma krijgt. Misschien is t iets om eens over die angst met iemand (psycholoog) te praten. Als ik het mis heb spijt me dat ik dit zo invul.

Succes met alles.