als je allergisch bent voor katten en je er een neemt, kan je dan over de allergie heen groeien?

ik ben allergisch voor katten, maar ik dacht als we een kat nemen groei ik misschien wel over de allergie heen, kan dat??

Toegevoegd na 15 minuten:
ik zou heel graag een kat willen hebben, maar ik ben er allergisch voor. ik dacht, als we een kat nemen, dat ik dan misschien wel over mijn allergieën heen groei, en dan kan ik de kat houden, kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vroeg je net ook, en nu is die vraag weg en komt er een soortgelijke voor in de plaats???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag is niet weg, die staat er nog.
http://www.goeievraag.nl/vraag/allergisch-katten-graag.298854
Nemas26: het is op GV niet toegestaan 2x dezelfde vraag te stellen, of vergelijkbaar. Kijk even in de richtlijnen.
De moderatoren halen de laatste dan weg en dat kost je 3 punten.
Misschien een idee op deze zelf te verwijderen? Dat kost je dan geen punten.

Antwoorden (4)

Je kunt er overheen groeien,maar zekerheid heb je niet en wat doe je dan met de kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist maria, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Rieneke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry voor de onduidelijke uitleg; ik zou heel graag een kat willen, en als ik over de allergieën heen groei, kan ik de kat houden en ben ik heel gelukkig :)
Rieneke1
12 jaar geleden
nemas, en als je er niet overheen groeit?
dan kan je de kat niet houden.
dan zit er weer een beestje in het asiel.
dat lijkt me geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens Rieneke. Wat doe je dan Nemas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord Maria! :) En rieneke ook trouwens, kattenmens (positief!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Niels.
Ja het is goed mogelijk dat je er overheen groeit... Heb je ook andere allergieen gehad waar je overheen gegroeit bent??? Dat is vaak een goede indicatie...
Zo ja... Neem een kitten... Was na elk contact met de kat je handen.. En hou antihistAmine bij de hand...
Je kan altijd vragen of je een kat kan lenen van een kennis om te oefenen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Mijn dochter kon ook niet tegen katten toen ze klein was nu hebben wij er 3. waar ze wel voor moet opletten is zorgen de ze niet gekrabd wordt want dan wordt de huid rood en dik. Het niezen is verbeterd met Avamys.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen groeien vaker en sneller over allergieën heen dan volwassenen. Hiermee moet ook rekening gehouden worden.
dit kan aan de leeftijd liggen, van 1 tot 30 jaar zou je erover heen moeten groeien, vanaf 31 jaar kan het langer duren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je aan deze informatie? heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf gehad, ik was altijd allergisch voor stof op m'n 7e, 5 jaar later was het over, we hebben nu een hond, konijnen en een hamster, geen probleem. Mijn vader heeft hetzelfde gehad, alleen mijn moeder is allergisch vanaf haar 34e en komt er niet over heen