Waar kan ik het beste steunzolen kopen?

Kan ik ze beter op steunzoolexpert.nl kopen of bij een ander bedrijf die steunzolen aanbiedt. Hoe weet ik welke te vertrouwen en van de beste kwaliteit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perrysport kan ook

Antwoorden (6)

Als je echt last van je voeten hebt kun je beter even langs de dokter gaan.
Die verwijzen je dan door naar een podotherapeut, waar ze precies meten welke zolen je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker als je last van hielspoor hebt, zoals bij de trefwoorden staat, moet je via de huisarts naar een podoloog. Zolen voor hielspoor zijn heel anders dan gewone steunzolen
12 jaar geleden
Je moet steunzolen niet zelf gaan kopen.

Hoe weet jij dan of je de goede ondersteuning van je voeten hebt?
Dan kun je echt zelf niet meten of weten.

Je kunt wel inlegzooltjes kopen bij een goede schoenenwinkel en dan kijken of dat bevalt.
Maar dan nog laat je je goed voorlichten door die schoenenwinkel.

Ik heb dat jaren gedaan en goed kunnen lopen met zooltjes van zo'n 30 eur.

Maar voor echte steunzolen moet je naar een specialist, in Nederland podotherapeut, waar je zonder verwijzing naar toe kan.
In Belgie podoloog, en ik weet niet of je daar zo een afspraak kan maken.

Kijk ook even in je verzekering.
Ik krijg 200 per jaar voor steunzolen,
mijn man in zijn verzekering twee keer zo veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een podoloog.
Zelf iets gaan kopen, daar kan je meer schade mee doen dan goed...

Even je laten door verwijzen door de huisarts. Worden vaak vergoed door verzekering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je in Belgie wel een verwijzing nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik werkelijk waar niet weten. Check je zorgpolis of vraag je huisarts...
Ik zou een verwijsbrief voor podoloog of orthopedisch chirurg vragen om zooltjes aan te laten meten en Livit is HET bedrijf in Nederland waar je de zolen kan laten aanmeten en vervaardigen en worden ze ook grotendeels vergoed door de verzekering (hangt ook af van hoe je verzekerd bent). Ga NIET zomaar naar een of andere aanbieder van steunzolen want ze kunnen je maken en breken en ik heb niet zelden in mijn eigen praktijk gezien dat mensen voor veel geld op verkeerde zolen liepen. Er zit veel kaf onder het koren omdat het helaas nog geen beschermd beroep is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede steunzolen koop je niet via internet. Daarvoor moet een deskundige kijken naar voet, de (voet)houding, je looppatroon, en moet een afdruk gemaakt worden van je voet (met inkt, gips, een schuimbakje of combinaties daarvan) zodat er een geschikte steunzool op maat gemaakt kan worden. In Nederland worden steunzolen aangemeten en geproduceerd door zowel podologen, podotherapeuten als orthopedisch schoenmakers.

Uit de trefwoorden maak ik op dat je last hebt van hielspoor. Dat maakt het verhaal al anders, want bij hielspoor worden vaak gelzolen gebruikt of andere zooltjes die de druk op de hiel verminderen. Bij lichte klachten kun je soms uitkomen met deze zooltjes. Die vind je bij elke betere schoenenzaak. Er zijn zooltjes met een gelkussentje in de hiel, volledige gelzolen, zooltjes met een uitsparing bij de hiel, etc. Het verlicht de druk op de hiel, en de speciale 'hielspoor hakjes' tillen ook de hiel wat op, zodat de druk op de peesplaat minder wordt. Dat kan werken, en soms is dat ook voldoende.

Bij ergere klachten moeten er specialistische zolen worden gemaakt, en dan ga je dus naar een podoloog of podotherapeut, of een orthopedisch schoenmaker. Soms wordt een hielspoor (deels) veroorzaakt door een voetafwijking of een verkeerde houding van de voet, en dan kunnen ook 'gewone' steunzolen aangewezen zijn. Dan krijg je dus een op maat gemaakte zool die de afwijking van je voet corrigeert.

Als je dus lichte klachten hebt en geen duidelijke voetafwijking, kun je proberen om gelzolen te bestellen of gelhakjes of andere confectiezooltjes die verkocht worden om hielspoor te behandelen. Dit valt onder de 'zelfzorg', en moet je dus alleen doen als je niet al te ernstige klachten hebt, en geen bekende voetafwijkingen. Als je die wél hebt, of als je geen resultaat merkt bij gebruik van zo'n gelzool, kun je het beste contact opnemen met een voetspecialist (dus: podoloog, podotherapeut of orth. schoenmaker).

Dan rest er nog de vraag hoe je 'een goeie' vindt. Als je met deze klachten bekend bent bij je huisarts of bij een fysiotherapeut, kan die je vertellen waar je bij jou in de buurt goede steunzolen kunt laten aanmeten. En anders vraag je eens rond in je eigen kennissenkring: voetproblemen komen veel voor, dus er is vast wel iemand die je een goede behandelaar kan aanraden op dit vlak. Onder sporters komt hielspoor veel voor, dus als je lid bent van een sportvereniging of sportschool, kun je daar ook eens navragen of men je iemand kan aanraden.