Ik heb sinds kort een branderige gevoel in mijn mond. Zelfs mijn tong bloed wel eens .

Blijkbaar heb ik een voedselallergie en zal zeker langs de huisarts gaan . Maar misschien heeft iemand een tip, om de pijn wat te verzachten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Aerius of andere antihistamine de drogist halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
(de bekendste is Zyrtec)

Het zal bij een hele erge allergie enkel de pijn verzachten en lees goed de gebruiksaanwijzing of laat je helpen doro een aphotheker of drogitserij medewerkster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je nog ander klachten hebt maar zgn. mondbrand is een van de symptomen van de ziekte van Sjögren. Heb je meer symptomen van deze ziekte en wil je het laten onderzoeken dan moet je een verwijsbrief voor de Reumatoloog vragen. D.m.v. bloedonderzoek en anamnese is het aan te tonen.

Toegevoegd na 1 dag:
Het zou ook een schimmelinfectie,Spruw, kunnen zijn.
Doe niet te vaak spoelen met H2O2 en niet hoger dan 2%
anders irriteer je je tong nog meer. H2O2 bruist alleen maar schoon maar ontsmet niet. Dan zou ik liever spoelen met een CHloorhexidine preparaat of simpelweg fysiologische zoutoplossing beiden zijn bacterie, virus en schimmel dodend. Fysiologische zoutoplossing kun je makkelijk zelf maken door 9 gram zout in 1 liter kokend water op te lossen en af te laten koelen.