Wat te doen bij wakker worden met opgedroogd mond

's Morgens word ik wakker met de slijm van me keel en tong opgedroogd omdat ik waarschijnlijk met open mond slaapt. Dat is een rot gevoel en soms moet ik door het gevoel ook nog kokhalsen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (6)

Zet een flesje water naast je bed, dan kun je 's ochtends meteen een slok water nemen om je keel te smeren. Ook prettig als je 's nachts wakker wordt met een droge keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik ook regelmatig last van, alleen het kokhals gedeelte niet. Ik zet gewoon een flesje water/bidon/bekertje water bij mijn bed neer, en als ik dan wakker wordt midden in de nacht, neem ik gewoon een paar slokken en dan heb ik daar 's ochtends niet zoveel last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je kan doen is een flesje water naast je bed zetten....zodra je wakker word even een paar slokjes drinken..
je ligt waarschijnlijk op je rug te slapen, vandaar de droge mond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar de tandarts of de huisarts. Het kan zijn dat je een verminderde speekselvloed hebt. Dat kan gemeten worden. Daar zal je dan verdere raadgevingen krijgen, wat je eraan kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je vaak verkouden, of een verstopte neus, of adem je meer door je mond dan je neus.
Dan kan het goed zijn dat je in je slaap met je mond open ligt.
Probeer eens vicks of iets dergelijks om je neus open te houden en ga eens na of je overdag door je neus of mond adem haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat door je mond ademen, als ademen via de gebruikelijke weg (de neus) belemmerd wordt. Dat kan vele redenen hebben. Een KNO-arts kan je helpen bij het achterhalen van de oorzaak en het vinden van een oplossing.
Ik denk dat hij je eerst zou aanraden om een tijdje neusspray te gebruiken voor het slapen gaan. Ook een dikker hoofdkussen kan helpen. Twee dingen die je eenvoudig kunt uitproberen voordat je het medische circuit ingaat.