Zenuwontstekingen zijn heel lastig te behandelen en kunnen vele jaren blijven, ik ken iemand die heeft hier al bijna 9 jaar last van.
Antibiotica helpt bij het bestreiden van ontstekingen alleen werkt dit maar zelden bij ontstekingen in de zenuwen. Wat je het beste kan doen om er zo min mogelijk last van te hebben is je schouder rust geven, je schouder zo veel mogelijk warm houden en zorgen dat je genoeg vitaminen binnen krijg, voornamelijk vitamine b, deze helpt bij vermindering van pijn en stres en zorgt voor een gezond zenuwstelsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ontstekingen die niet bacterieel zijn, helpt antibiotica geen ene moer. Sommige soorten van zenuw/spierontstekingen zijn beter af met koude dan met warmte.
1: Lang..ik heb 6 weken met een ontsteking rust gehouden (bij de elleboog, andere plaats dus dan bij de schouder.). Daarna heb ik jaren lang voorzichtig moeten zijn met belasting onder een bepaalde hoek...de hoek waarbij er weer druk op de zenuwbaan kwam dus.
2: Rust, wel bewegen maar zonder belasting. Omdat het je schouder is een mitella gebruiken , maar wel regelmatig even bewegen.
3: Eventueel, in overleg met arts, locaal ontstekingsremmers inspuiten. Dit laatste is vakwerk en kan gedaan worden bij bv een bursitis. Als de gezwollen vliezen tegen zenuwen drukken kan dit helpen. Let op de bijwerkingen, dit is mi. een laatste redmiddel.

Verder wat anderen al schreven over de oorzaak, bv overbelasting over langere tijd. Dat moet natuurlijk eerst verholpen worden anders ben je aan het dweilen met de kraan open. Denk hierbij aan hulp van een fysiotherapeut