Ik heb Pukkels onder mij oksels wat is dat?

Sinds een week heb ik pukkels onder mijn oksels en ze gaan niet weg vandaag deden ze zelfs pijn wat is dat? En hoe krijg ik het weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij irritatie of uitslag. Jeukt het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet maar het is zelfs maar onder een oksel

Antwoorden (5)

Heb je het geschoren of een nieuwe deo?
Dat kan fikse irritaties geven,is dat niet het geval zou
ik het even aan de dokter laten zien,als je daar uitslag
krijgt is er moeilijk van af te komen,het is daar altijd warm,dus je krijgt snel uitslag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb me geschoren
En gaat het nu vanzelf weg of niet
Als je ze al een week hebt en ze niet vanzelf weggaan in die tijd, ga er dan mee naar de huisarts. Die kan er misschien iets voor geven.
Voor mij ziet het eruit als geïrriteerdheid van de huid zoals na ontharen oksel, maar dan had het na een week weg moeten zijn. Dan verdwijnt het namelijk vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik acht de kans groot dat het exceem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad dat is echt door het scheren ik had precies de zelfde pukkels het gaat binnen 1 a 2 weken weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ik hoop dat jij gelijk hebt
Dat is een gevolg van het scheren dat je zo te zien doet, en heet officieel 'folliculitis'. Het zijn geen pukkels of puistjes, maar ontstoken haarzakjes. Dit is een vrij milde vorm, maar het kan zeer ernstig worden.

Je moet er in elk geval even mee naar de huisarts, die kan vaststellen welke bacterie of schimmel er in terecht gekomen is en de ontsteking veroorzaakt, zodat hij passende medicijnen kan voorschrijven.

En hij zal je vermoedelijk ook het advies geven nog eens heel goed na te denken of scheren wel dermate belangrijk voor je is, want een oksel vol ontstoken ,schilferige, etterende pukkels (wat het na verloop van tijd kan worden) ziet er beslist niet fraaier uit dan een met een plukje haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms heb je geluk en gaat het vanzelf weg, maar als je 'aanleg' hebt voor follicullitis, komt het zeker terug, en op de lange duur beslist ernstiger.