Wat kan de oorzaak zijn van een vuurrode keel???

Beste mensen,

al bijna 6 maanden kamp ik met een aanhoudende keelpijn en regelmatig kortademig (vermoedelijk een paniekstoornis of hyperventilatie), ook heb ik vaak droge lippen, droog gehemelte en een droge keelholte).

Maar wat mij vooral verbaast dat de Neus Keel Oor artsen geen afwijkingen kunnen vinden, ze zeggen allemaal wel dat mijn keel er vuurrood uitziet maar ze vinden geen afwijkingen...

Als ik dan vraag waarom ik aanhoudende klachten heb en waarom mijn keel er dan rood uitziet durven ze geen antwoord op te geven :S :(

Weten jullie wat dit zou kunnen zijn en hoe ik mijn keel terug tot rust kan brengen zodat die roodheid wegtrekt? Want het is al 6 maanden zo :S

gemeende groetjes

Toegevoegd na 3 minuten:
Op een bepaald moment kreeg ik zelfs van een Keel-arts te horen dat mijn epiglottis ook wat rood en opgezwollen zou zijn maar niemand heeft me echt geholpen zeg maar, omdat er zo gezegd geen afwijkingen te zien, maar het is en ziet er wel nog steeds vuurrood uit, dan vraag ik mij als patiënt af waarom ik nog steeds blijf kampen met klachten en waarom het nog steeds vuurrrood is.

Als je dan geen duidelijke antwoorden krijgt van de artsen dan word je op een bepaald moment echt wel gek en moedeloos.

Dit is misschien al de Third opinion van een Keel-arts :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (3)

Ik gaf je al advies op je vorige vraag, maar die rode keel is ook oorzaak van die hyperventilatie, door het verkeerd ademen krijgt je keel veel te verduren en raakt geirriteerd
Wat ik zelf doet , is elke avond mijn keel spoelen met zout water, niet te sterk,dat heeft bij mij geweldig geholpen.
Succes

,en maak je niet te veel zorgen .daar wordt het alleen maar erger van , geloof mij, alle onrust slaat op je keel.
12 jaar geleden
Ik weet wat jij nu doormaakt en hoe jij je voelt, ik sukkel momenteel ruim 14 weken met de zelfde klachten. Heb ook slikfoto's laten maken in het ziekenhuis maar de keel is rood en pijnlijk. Maar kan wel alles slikken en eten of drinken. Net of er een spier steeds je keel dicht spant of knijpt waardoor je geen lucht meer krijgt. Volgens een arts in het ziekenhuis is dit veroorzaakt door een bacteriële virus die ongeveer 3 tot 6 maanden geleden erg heftig is geweest. Door het niet op te merken hebben de mensen het verwaarloosd of dat ze grieperig waren en dit niet hebben uit kunnen zieken. Bij mij zou dat kunnen kloppen, ik was erg grieperig, veel koorts, hoesten verkouden, pijn in de oren en keel maar door gezeur van mijn werkgever weer begonnen en niet uit kunnen zieken. Dagelijks pijn in de keel, je leert er mee leven en je moet er zo min mogelijk aan denken. Ben je er geestelijk mee bezig worden de klachten heftiger, ook bij hoesten en gapen is het erg pijnlijk wat resulteert dat je weer naar lucht moet snakken. Heb adem oefeningen gedaan maar daar is niets mis mee...

Ik heb je geen antwoord kunnen geven, maar je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem !

Beterschap !

MvG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artsen hebben niet voor alles een oplossing, in tegenstelling tot wat veel mensen denken en hopen.
Heb je al klassieke huismiddeltjes geprobeerd als kamille- of saliethee (eventueel met goede honing), of bouillon? Tussendoor eventueel op een dropje zuigen of op een stukje gember kauwen - als je veel blijft slikken en 'spoelen' kan dat de klachten verminderen.
Ook zou ik eens kijken naar de luchtvochtigheid in je omgeving. Als het erg droog is, droogt je keel ook uit, en dat moet nu net niet.
Sterkte!