Ik heb net 2 minuten mn adem ingehouden en heb steken en zenuwtrekken, is dit erg?

Ik heb net 2 minuten mijn adem ingehouden en ik heb nu enorme steken in mijn buik en zenuwtrekken in mijn arm. Ik houd nooit mijn adem in en ben best trots dat ik 2 minuten volhield haha. Ik zag allemaal zwarte vlekken dus ik stopte maar. Maar is dit erg?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb toch geen hersenbeschadiging ofzo , dat ik opeens het IQ van een regenworm heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk dacht ik meer aan het IQ van een augurk maar nee, een regenworm is wel heel laag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Thessa hahahaha xD van een augurk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het nog eens een paar minuten en kijk of het dan erger wordt, dan weet je dat het daar aan ligt. En ja, dit is sarcastisch bedoeld. Weet een regenworm wat sarcastisch betekent?
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet zo slim bezig, zuurstoftekort veroorzaken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is dit heel slim om te doen, alleen wel onder toezicht. Als je ooit je adem in moet houden, weet je dat je het kan en blijf je dus rustiger. (bijvoorbeeld bij brand of een auto te water)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je je adem 2 min inhouden ? Misschien ben je wel een regenworm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jackd, misschien als vraagsteller ooit zover komt dat hij het 10 minuten uit kan houden blijft bij rustig ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof niemand ooit geprobeerd heeft zijn adem in te houden ?dat hij dat nou 2 min. kan.. het is niet slim om te doen nee, maar ja soms leert men van de ervaring.

Het beste antwoord

Netjes hoor zonder oefening,
doe dit echter nooit alleen.
Vooral niet onder water, op een veilige plek kan er bijna niks gebeuren.

In de link een uitleg waarom het gevaarlijk is. Dit merk je namelijk niet.

En als je het IQ van een regenworm had zou je deze vraag niet meer kunnen stellen. :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben ook best trots want ik doe dit nooit. Ik probeerde gewoon in een trance te komen en toen ik pijn voelde stopte ik en zag ik 1:57 staan op mn stopwatch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooh, dus geen 2 minuten? Opschepper....:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

De wereldrecords hangen rond de 6 minuten maar 2 minuten is zeker weten te lang. Buiten dat je het gewoon niet moest doen moet je gewoon rustig gaan zitten, het gaat vanzelf weg. Oorzaak is zuurstof tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk, je lichaam heeft zuurstof nodig om te functioneren..
wil je aub nooit meer zo dom zijn om niet te ademen??
(2 min is wel lang dus ik ben ook trots op je :D)
maar het is HEEL slecht, je lichaam zat zonder zuurstof, het moet zich nu weer helemaal herstellen
NIET MEER DOEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg dan op zn minst waarom je een min geeft :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niets mis met het opzoeken van je grenzen, zolang je niet schuimbekkend in een hoekje van de kamer met acuut chronisch zuurstoftekort word gevonden kan het echt geen kwaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn altijd mensen die niet zo'n goede dag hebben gehad en gewoon ff zin hebben om te minnen. ( iedereen heeft recht op zijn mening en als iemand het gewoon een slecht antwoord vond heb ik daar alle respect voor, en dan mag de min ook best) niemand kan een perfect antwoord geven.. dus ik vind deze minnen onterecht.
+ van mij als compensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@journaliste dankje ;)
@STK87 hij zegt wel dat hij zwarte vlekken zag en hij had stuiptrekkingen, nee idd niet gezond duss..
nee hoor onder water kan je ook je adem inhouden
en 2 min is erg goed te doen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betekend niet dat het gezond is.. En veel mensen kunnen dat niet hoor.
capthavoc
12 jaar geleden
dan heb ik het IQ van een regenworm ;)
al jaren tja zwemmen helpt
je lichaam zal zichzelf nooit schade aanbrengen als ademhalen niet op onnatuurlijke wijze wordt onderbroken
zal je lichaam zichzelf redden je valt hooguit flauw en je zenuw stelsel zal het altijd overnemen
onder water zal je zelf proberen te ademen dat valt niet tegen te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord is correct. Of het nou gezond is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is waar + van mij
Je zult hier best overheen komen, maar je voelt zelf al dat je lijf bezig is het tijdelijke tekort aan zuurstof te verwerken. Niet meer doen dus, als het niet nodig is.
In de bron lees je meer over zuurstoftekort:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan helemaal geen kwaad. Ik oefende vroeger in bad altijd met adem inhouden. Ik haalde de twee minuten makkelijk.

Dat je zwarte vlekken zag, wil waarschijnlijk zeggen dat je bijna flauwviel. Ook daar ga je niet dood van, want als je het bewustzijn verliest ga je vanzelf weer ademen. En het wil ook niet zeggen dat je hersenen aan het afsterven zijn.

Zie de bronnen hieronder. Nergens wordt gewaarschuwd dat lang je adem inhouden gevaarlijk is, behalve natuurlijk als je het onder water doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke + voor al de links (ik heb er maar 1 gelezen)