Rode bultjes achterin keel?

Ik ben ongeveer 2 maanden geleden verkouden geweest met flinke keelpijn. Sindsdien heb ik rode bultjes achterin in mijn keel. Voor de rest helemaal geen last van pijn o.i.d.
De bultjes hebben geen witte puntjes. Ik voel mij ook niet ziekig, geen koorts. Helemaal niets van dat alles.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Volgende week waarschijnlijk een afspraak maken bij de huisarts omdat het wel heel lang duurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

Weet je zeker dat de bultjes er pas sinds de verkoudheid zitten of kan het zo zijn dat ze er al langer zitten maar nooit zijn opgevallen?

Het zou een reactie kunnen zijn op bepaalde voedingsstoffen maar ook een vorm van eczeem. Heel goed dat je zelf al aan geeft dat er geen witte "koppen" op de bultjes zitten, daarmee kun je een aantal dingen al uitsluiten.

Ik zou de huisarts zeker even met een bezoekje vereren omdat het zo lang duurt maar zoals je zelf aangeeft: je hebt geen koorts, geen pijn en geen irritatie en daarom hoeft dit natuurlijk niet met gierende banden. De huisarts kan je lichamelijk onderzoeken en kan zo een beter beeld krijgen van de situatie. Lukraak diagnoses stellen via een computer is onmogelijk (voor een klacht als deze zeker) en ik denk dan ook dat jouw klachten het best op zijn plaats zijn bij de huisarts.